Jump to content
Annons

Plug-in effekter


Tonny

Recommended Posts

Hej,,

Jag har några Plug-in effekter på mitt skrivbord som ligger dels i zip och dels i rar, dessa har jag hämtat på de olika sidor med gratis effekter som har pratats om här i Studio.

Nu undrar jag om det finns någon som vet hur jag ska göra för att packa upp dom och sen lägga dom vart dom nu ska vara? eller hur jag ska göra för att det ska bli rätt?

(ps,, Jag har försökt att hitta hur man gör i forumen men ej lyckats)

Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej,,

Jag har några Plug-in effekter på mitt skrivbord som ligger dels i zip och dels i rar, dessa har jag hämtat på de olika sidor med gratis effekter som har pratats om här i Studio.

Nu undrar jag om det finns någon som vet hur jag ska göra för att packa upp dom och sen lägga dom vart dom nu ska vara? eller hur jag ska göra för att det ska bli rätt?

(ps,, Jag har försökt att hitta hur man gör i forumen men ej lyckats)

Tack på förhand

Har du en VST-mapp under programs eller liknande? Om det är en .dll-fil så kan du bara dra in den dit. Brukar funka.

Om du har Vista så kommer den fråga om tillåtelse först (såvida du inte bockat av funktionen), så det kommer inte fungera att exportera från en .zip-fil eller liknande. Då måste du exportera den till t.ex skrivbordet och sen dra in i mappen.

Rock on!

Redigerat av Guitarslayer
Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på vad du har för program och vad det är för pluggar. Har du Mac eller PC?

Tack för att någon svarar å denna fråga :rolleyes:

Hej. Det jag har i dator är en vanlig Pc med XP Pro.

Det står så här när jag kollade på pdf-fil som följde med: Copy the “Classic Reverb.dll” file to your VST plugins folder.

Men jag har ingen mapp som heter typ VST plugins folder eller så, jag har bara 3st mappar där mitt progaram CEP ligger i C: program och dom heter följande: imps eller scripts eller StartupTheme resten är bara olika filer

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en VST-mapp under programs eller liknande? Om det är en .dll-fil så kan du bara dra in den dit. Brukar funka.

Om du har Vista så kommer den fråga om tillåtelse först (såvida du inte bockat av funktionen), så det kommer inte fungera att exportera från en .zip-fil eller liknande. Då måste du exportera den till t.ex skrivbordet och sen dra in i mappen.

Rock on!

Tack för att någon svarar å denna fråga

Hej. Det jag har i dator är en vanlig Pc med XP Pro.

Det står så här när jag kollade på pdf-fil som följde med: Copy the “Classic Reverb.dll” file to your VST plugins folder.

Men jag har ingen mapp som heter typ VST plugins folder eller så, jag har bara 3st mappar där mitt progaram CEP ligger i C: program och dom heter följande: imps eller scripts eller StartupTheme resten är bara olika filer

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag har ingen mapp som heter typ VST plugins folder eller så, jag har bara 3st mappar där mitt progaram CEP ligger i C: program och dom heter följande: imps eller scripts eller StartupTheme resten är bara olika filer

Hej Tonny

Heter ditt inspelningsprogram CEP?

Detta är något jag aldrig hört talats om.

Har du gjort några audioinspelningar i programmet?

Har programmet några "pluggar" som går att välja som insert eller send?

Har du använt CEP länge och kan det bra, i annat fall tycker jag att du skall byta.

Det finns gratis eller billiga och bra som funkar fint och som folk här på forumet kan hjälpa dig med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tonny

Heter ditt inspelningsprogram CEP?

Detta är något jag aldrig hört talats om.

Har du gjort några audioinspelningar i programmet?

Har programmet några "pluggar" som går att välja som insert eller send?

Har du använt CEP länge och kan det bra, i annat fall tycker jag att du skall byta.

Det finns gratis eller billiga och bra som funkar fint och som folk här på forumet kan hjälpa dig med.

Hej på dig:)

Programet heter Cool Edit Pro, men jag tror att det heter Adobe Audition idag, eller så var det tvärt om??

Men det jag har heter Cool Edit Pro 2.1

Jag har spelat in lite olika saker med det och jag är väl ganska nöjd då jag är alldeles grön på detta

Om jag har några "pluggar"??, Menar du då effekter i programet?? det finns en massa olika saker att välja på när det gäller effekter, reverb, echo, compressor, och en massa andra effekter, men jag skulle vilja prova fler

Jag har inte kört med det länge, men jag vill köra mer och då poppar det ju upp frågor som nu denna jag ställt

Tack på förhand

Tonny

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...