Jump to content
Annons

Hemmabyggd Fender P-bas


ONSatan

Recommended Posts

Har för mig att jag tidigare sett en länk här på forumet då någon byggde om en Squire (tror jag det var) till en "Fender" med Fendermickar och elektronik mm. Nu hittar jag dock inte länken. Nån som vet vilken det var?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det var väl kanske nåt annat du läst, men jag har kanske nämnt att jag har en Falcon P-bas som jag tänker sätta orginal Fendermickar i. Hittade såna för 500 kr på Blocket för typ två, tre år sen, någon hade köpt en ny Fenderbas men bytt mickar det första han gjorde. Korkskalle, vilken tur jag har, tänkte jag.

Men inte fan har jag satt igång lödkolven än. Har inte spelat nå bas själv under tiden heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl kanske nåt annat du läst, men jag har kanske nämnt att jag har en Falcon P-bas som jag tänker sätta orginal Fendermickar i. Hittade såna för 500 kr på Blocket för typ två, tre år sen, någon hade köpt en ny Fenderbas men bytt mickar det första han gjorde. Korkskalle, vilken tur jag har, tänkte jag.

Men inte fan har jag satt igång lödkolven än. Har inte spelat nå bas själv under tiden heller.

Nej,

jag har för mig att det var någon som bytte mickar, elektronik, halsplatta mm.

Han satte även dit en Fenderlogga. Jag tror inte han lackade om den. Har för mig basen var ljusblå eller grön...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej,

jag har för mig att det var någon som bytte mickar, elektronik, halsplatta mm.

Han satte även dit en Fenderlogga. Jag tror inte han lackade om den. Har för mig basen var ljusblå eller grön...

Fenderlogga? Planerade kanske att sälja den som äkta? Var får man tag i såna loggor?

Link to comment
Dela på andra sajter

vad är det du vill ha reda på i den tråden? kanske nån har svaret eller kan tipsa om en annan sida med samma innehåll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...