Jump to content
Annons

Trådlöst datorkeyboard?


tryff

Recommended Posts

Funderar på det här med trådlösa tangentbord. Är de bra nog för att kunna gå en bit från datorn och unvika störningar som olika magneter/mickrofoner kan ge?

Även kunna styra datoprn från t.ex. ett sångbås om man jobbar själv?

Går signalen genom väggar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har ett trådlöst tangentbord. Helt ok, men det är lite klurigt utan mus ibland. 😄

Men det funkar ganska bra. Jag har provat att gå iväg en bit men aldrig provat genom en vägg faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag testade någon gång mitt trådlösa från ett annat rum. Det gick utan problem på ca 5m avstånd genom två gipsväggar. Det blir nog större problem om det är väggar med armering i...

Jag har däremot hört talas om andra som inte har kunnat gå mer än 2m från datorn med sitt trådlösa Microsoft t-bord, så det är inget man kan säga generellt, tyvärr.

Mitt är Logitech Cordless Desktop med MX700-musen - och det fungerar i alla fall klockrent. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jesper (oregistrerad)

Vill du vara säker så köp ett bluetooth-bord. Det ska räcka 10 meter medan vanliga ir-bord lär räcka max 6 meter som claes säger, sedan varierar det givetvis mellan olika tillverkare, men bluetooth är mycket bättre än ir. Lite dyrare också men det är det värt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kopplat en blåtamdsdongle (usb pryl) till datorn och styr den med min mobiltelefon. (t610). FUnkar klocka.

Hehe, så brukar jag också göra ibland...

Stor imponemangsfaktor... och givetvis praktiskt. Har gjort några kortkommandon för Logic i gratisprogrammet Romeo.

Redigerat av MusicNixon
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kopplat en blåtamdsdongle (usb pryl) till datorn och styr den med min mobiltelefon. (t610). FUnkar klocka.

Jag har en k700i och vill göra detsamma som er men inte lycktas ... kan skicka prylar till mobilen men nallen hittar inte datorns dongle 🙂

sen ifall nån skulle veta så undrar jag om k700:an kan använda mp3 som ringsignal? min brorsas polare hävdar att han kan det med sin (har inte pratat med honom själv dock) men ifall nån vet hur så säg till. Skickar jag en vanlig mp3:a nu så går det iaf inte 🙂

danke på beforehand

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...