Jump to content
Annons

Basshunter - Bass generation - ny skiva!


laxlaxlax

Recommended Posts

Annons
Det var förövrigt en mycket intressant artikel som handlade om honom i senaste Filter. Väl värd att läsa om man håller till i, eller vill vara en del av, musikbranschen. Det är lite märkligt att en svensk stjärna som "sålt nån miljon skivor" totalt ignoreras av t.ex. nöjespress. De siffror han lyckats generera under sin korta karriär är enormt imponerande, helt utan att lägga nån värdering om musiken i det.

Jag roas också lite över att jag gissar noll personer som ironiserar eller uttrycker sin avsky här, faktiskt har lyssnat på skivan.

Själv tänker jag inte säga nåt om hur bra eller dålig den är, eftersom jag inte lyssnat. ☺️

Ja, personligen försöker jag att inte värdera sånt, varken honom, hans musik eller människor som gillar den. Men! Det förvånar mig att han sålt så mycket skivor, i tider som dessa och särskilt med tanke på att (antar jag nu) hans huvudmålgrupp är just de unga som sägs inte längre köpa skivor? Märkligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk för att prata utanför det ämne "laxlaxlax" vill att vi ska hålla oss till undrar jag varför det i Sverige är så provocerande att vara framgångsrik musiker? Så har det varit sedan 70-talet och Abba och samma mentalitet tycks råda än idag: Du ska inte tro att du är något! Jag är faktiskt jättebesviken på många av dem som skrivit i denna tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk för att prata utanför det ämne "laxlaxlax" vill att vi ska hålla oss till undrar jag varför det i Sverige är så provocerande att vara framgångsrik musiker? Så har det varit sedan 70-talet och Abba och samma mentalitet tycks råda än idag: Du ska inte tro att du är något! Jag är faktiskt jättebesviken på många av dem som skrivit i denna tråd.

Ja - det är verkligen trist.

Även om man inte gillar musiken, så kan man väl ändå glädjas åt hans och andras framgångar. Han gör ju enkel musik som förmodligen talar direkt till många (annars hade han ju inte blivit så poppis). Att man har en annan musiksmak och vill ha lite mer "komplicerad" musik, fler ackord eller snabbare solon etc, är ju en helt annan fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...