Jump to content
Annons

Stativproblem


Ludwig Koz

Recommended Posts

Hej!

Fick mitt stativ idag som jag beställde från Thomann, packade upp det och skulle sedan skruva på upphängaren till mikrofonen och märker att stativknoppen är för liten.

Får resten av sakerna på måndag och vill få klart allting tills dess. Har mikrofonupphängningar olika stort skruvhål?

Ska även tillägga att jag beställt en Röde Nt2-A, men har ingen aning om det medföljer upphängning till den, någon som vet?

Här är stativet.

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Analogfreak (oregistrerad)

Det finns insatsgängor (5/8" - 3/8") som du gängar i mikrofonhållaren så det passar på stativet. ☺️

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det - och det är fullkomligt idiotiskt, eftersom man alltid måste ha sådana adaptrar. Ofta följer det med mikrofonernas upphängning, men inte alltid. Ingen ekonomisk katastrof om den inte skulle följa med, eftersom adaptern kostar ett par tior - men j-t irriterande när man inte har någon sådan liggande. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så hemskt mycket!

Ja, oerhört störande! Får mina saker på måndag, och nu måste jag köpa en sådan för att kunna spela in. Väldigt irriterande. Säljs dom på alla musikbutiker?

Ps. Claes jag följde ditt förslag angående Adam högtalarna och var helt sålt. Blev ett par A5or, eftersom jag inte hade råd med A7.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för typ av gänga? UNC eller UNF?

Undrar bara 🥰

Den lilla är ju garanterat UNC men den stora ser ganska fin ut, hur som helst köp!

Du har varken snitt eller tappar till dessa Amerikanska avarter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så hemskt mycket!

Ja, oerhört störande! Får mina saker på måndag, och nu måste jag köpa en sådan för att kunna spela in. Väldigt irriterande. Säljs dom på alla musikbutiker?

Jäpp - sådana finns helt säkert i alla butiker. 🙂

Ps. Claes jag följde ditt förslag angående Adam högtalarna och var helt sålt. Blev ett par A5or, eftersom jag inte hade råd med A7.

Härligt att höra! De är kalasbra för pengarna, så det är ett riktigt bra köp även om det är den billigaste modellen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Den lilla är ju garanterat UNC men den stora ser ganska fin ut, hur som helst köp!

Du har varken snitt eller tappar till dessa Amerikanska avarter.

Vem säger att jag inte har det? 🙂

Nä, inte värt tiden att stå vid svarven för nånting som inte kostar så mycket 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...