Jump to content
Annons

Mina hörlurar gick sönder idag...


ramoand

Recommended Posts

Tjena!

Skulle sätta på mig mina hörlurar (Pioneer HDJ 1000) imorse och så knäcktes dom vid den högra luren.. 😆 Dom kostade typ 2000:- nya och jag köpte dom i november 2007 så de känns lite segt att slänga ut lika mycket pengar igen nu... Kan man reklamera lurarna även fast företaget (MN Audio) som jag köpte dom hos bara lämnar 1 års garanti på sina produkter? Finns de nån chans för mig...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
rankey (oregistrerad)

Jag tror det är kört. Inte enbart pga garantin, men det är ofta svårt att komma fram till att det skulle varit ett produktfel om man råkar bryta sönder lurarna. Kanske ifall skicket är utmärk och man ser att du inte varit o DJat med dem på klubbar i flera år osv.

Hade du handlat på Thomann så hade du fått 3 år garanti och kanske kunnat byta ut dem. De lämnar utan kostnad längre garanti än tillverkarna ens själv kan göra på de flesta produkterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det är kört. Inte enbart pga garantin, men det är ofta svårt att komma fram till att det skulle varit ett produktfel om man råkar bryta sönder lurarna. Kanske ifall skicket är utmärk och man ser att du inte varit o DJat med dem på klubbar i flera år osv.

Hade du handlat på Thomann så hade du fått 3 år garanti och kanske kunnat byta ut dem. De lämnar utan kostnad längre garanti än tillverkarna ens själv kan göra på de flesta produkterna.

Okej fan va segt.. 😛 Grejen e den att jag var inte vårdslös på nåt sätt utan satt på dom vanligt. Jag har även varit väldigt försiktig med dom innan. Hörlurarna har en väldigt klen konsruktion vilket troligtvis bidragit till att dom gick sönder..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju vara så att det är ett känt problem för de lurarna så det skadar ju inte att försöka... 😛

Ja de e faktiskt ett "känt" problem.. får väl göra ett försök då 😐 ska jag vända mig till företaget ja köpte dom av eller direkt till Pioneer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på vad Pioneer själva ger för garanti. Ger dom 3 år kan du vara glad, då är det bara att gå tillbaka till butiken så sköter dom garantiärendet om de är seriösa.

Western Digital som ex. har ju 3 resp 5 års garanti på sina externa 2,5" diskar.

Men annars är det nog kört tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Företag som säljer andras produkter, T.ex. i ditt fall MN Audio som sålde dina pioneer lurar kan INTE

bestämma garanti tid (inte förkorta). Det är tillverkaren som väljer den.

Redigerat av Bassebas
Link to comment
Dela på andra sajter

Lider med dig. Vad less man blir på sånt där, särskilt när man köpt dyr kvalitet, tror man i alla fall. En hygglo musikaffär tror jag kompenserar åtminstone lite grann även om garantin gått ut, de måste ju haft en spricka eller helt enkelt varit en dålig konstruktion. De två lurar jag har HD 280 pro och Beyerdynamics DT (nånting) har jag misshandlat kollosalt, de håller för allt verkar det som. Ta ett snack med de som sålde. De har väl sina försäkringar också, är det en lur som säljs även idag borde det gå att fixa. Och de vill ju ha dig som kund framöver också.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...