Jump to content
Annons

Installera Vsti utan sample bibliotek, vill hänvisa till en hårddisk där allt ligger.


SoloNo1

Recommended Posts

Hej!

Har precis fått hem mitt Cubase 5, och nu hoppas jag att det går att göra som jag tänkt mig, verkar dock inte fungera till Toontracks Superior Drummer tyvärr.

Innan jag bytte min hd så förstod jag att jag är tvungen att installera alla vst plugins samt vsti, dock har jag räknat med kunna använda min samples som ligger på en annan hd för att minimera installationer..

Ska inte det gå att hänvisa detta i installationen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är lite olika...

Vissa kan man välja det separat vid installationen, men med vissa kan det vara smidigare att enbart installera pluggen först - och sedan köra installation av enbart ljudbiblioteket. Vissa kan man inte koppla isär, utan man är tvingad att ha allt på samma ställe...

Har du inte kunnat hitta något i manualen om installation av biblioteket på separat disk, så är det kanske bäst att slänga iväg ett mail till dem och höra om det går och hur man i så fall gör...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Borde gå. Går ju installera Superior utan att installera samplingarna. Sen går det ju välja var man installerar dem. Borde gå med en annan hd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker fasiken det borde gå, nu har jag dock installerat mina första 6dvd´s ifrån Toontrack..

Du installerar bara själva pluggen från första skivan (eller antagligen en uppgradering från deras hemsida).

När du väl startat Superior från cubase så kan du välja var ditt bibliotek finns i själva pluggen. på vilken hårddisk som helst, du kan även ha det på flera diskar och välja dem som "backup"

Link to comment
Dela på andra sajter

Du installerar bara själva pluggen från första skivan (eller antagligen en uppgradering från deras hemsida).

När du väl startat Superior från cubase så kan du välja var ditt bibliotek finns i själva pluggen. på vilken hårddisk som helst, du kan även ha det på flera diskar och välja dem som "backup"

Fick det att funka 🙂 Sparade mig många många timmar. Tackar allihopa!

Hoppas nu omnisphere fungerar lika smidigt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...