Jump to content
Annons

Finns Mr Music fortfarande?


Dj_Aladdin

Recommended Posts

Hemsidan mrmusic.se finns fortfarande kvar som om allt vore guld och gröna skogar men vill man bli medlem får man på köpet "Greatest Hits 2006" så något säger mig att de kanske la ner för två, tre år sedan?

De har dessutom ingen mail man kan fråga på utan bara tele och fax(!).. (orka ringa...)

CD känns kanske onödigt idag med spotify och allt, men det har ändå en viss nostalgi och tanken lockar att få en ny cd från Mr Music Maximum Dance en gång i månaden för att ha i bilen typ...

Nån som har nån koll om det fortfarande är igång eller om deras hemsida bara är ett gammalt onlinespöke?

www.mrmusic.se

Redigerat av Dj_Aladdin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Joo.. Nu när du säger det så var det nog så?. Har för mig att jag vagt kommer ihåg en musikdebatt i tidningen MM med några svenska artister som gjorde dessa covers? Nåt för att slippa betala dyrt till skivbolaget för orginallåtarna.. Tror inte det skulle gå att göra så legalt i dagens läge??? 😄☺️

Var det inte covers på kassetterna? Så där lite sunkigt, som alltid bara nästan lät som originalen?
Link to comment
Dela på andra sajter

Joo.. Nu när du säger det så var det nog så?. Har för mig att jag vagt kommer ihåg en musikdebatt i tidningen MM med några svenska artister som gjorde dessa covers? Nåt för att slippa betala dyrt till skivbolaget för orginallåtarna.. Tror inte det skulle gå att göra så legalt i dagens läge??? 😱😠

Inga problem med lagligheten så länge man betalar till Stim. (Däremot tror jag det är svårt att sälja sådant skräp, MrMusic-kunderna "tankar" nog hellre originalversionerna.)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Oj, jo Absolute Music/Dance etc finns. Inte för att låta dryg - men vart har du varit senaste 20 åren?

Mr Music finns tydligen kvar, Maximum Dance tex.

hade Mr Music under 90talet och det va nog de bästa jag varit med om på den tiden. Man fick ju allt nytt och hett , hem i lådan.

Kostade inte alls mkt - och de va originalartister/låtar på cd-skivorna. Gällande tape så vet jag inte, före min tid som prenumerant.

Många orkar inte spotify, vill ha bra musik till bilen - mr music för småpeng varje månad gör så mkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

I ett svagt ögonblick (för typ 5+ år sen) lyckades nån telefonförsäljare lura mig att jag "vunnit" en skiva från Mr Music. Skulle bara betala porto + exp. avgift. Visst, jag "fick" en skiva, men haken var ju att jag samtidigt blev pådyvlad ett abonnemang som man var tvungen att avsluta (inget som nämndes i telefon eller som jag godkänt).

Tog ett par tre skivor innan jag fick tummen ur och avbröt glömsk som man är. Kassa skivor var det också, högst en låt på varje som gick att lyssna på, resten var i mitt tycke skit.

Jag gråter inte direkt om dom skulle ha konkat.

PS Vill minnas att loggan satt på ett hus i närheten av Frölunda torg, finns den kvar?

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...