Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag har under 2009 bygget en mindre studio hemma dĂ€r jag bor. Den Ă€r ganska klar men jag tĂ€nkte att det kanske kan vara kul att se lite hur det gick till nĂ€r vi byggde. 😏

Vi börjar med lite bilder pÄ ritningarna.

post-22835-1252692976_thumb.jpg

post-22835-1252692995_thumb.jpg

• Gilla 1
Annons
Postat

först behövde vi göra studion lite större sÄ vi bygge ett par nya vÀggar och rev nÄgra gamla.

Vi fick hjÀlp av studio katten...

post-22835-1252694288_thumb.jpg

• Gilla 1
Postat

Ska passa pĂ„ att tillĂ€gga att jag tidigare hade en större studio (240 kvm)som jag tyvĂ€rr fick lĂ€mna pĂ„ grund av att vi flyttade. SĂ„ denna studio byggde jag i vĂ€ntan pĂ„ att rĂ€tt lokaler och förutsĂ€ttningar för att fĂ„ igĂ„ng en större studio ska dyka upp. SĂ„ man kan se detta som min privata hem studio. 😏

Postat

TĂ€nkte lĂ€gga upp lite mer bilder pĂ„ min studio. Efter att vi blivit klara med utsidan sĂ„ fick vi riva en del vĂ€ggar inne i huset. Det blev hur mycket skrĂ€p som helst. đŸ˜Č

post-22835-1252830009_thumb.jpg

post-22835-1252830034_thumb.jpg

• Gilla 1
Postat

Upp med alla bilder pĂ„ en gĂ„ng 😆

Jag blir tokig om vi fĂ„r vĂ€nta sĂ„ lĂ€nge đŸ˜Č

Postat

Hehe. TĂ€nkte ju göra en följetong hĂ€r. Du vet man bryter precis nĂ€r det efter 2 timmar Ă€ntligen hĂ€nt nĂ„got intressant. đŸ˜Č

Postat

En bild pÄ hur mycket skrÀp och elÀnde det blir. SvÄrt att tÀnka sig att det kan bli en studio av det dÀr.

post-22835-1252830759_thumb.jpg

• Gilla 1
Postat

HÀr syns fönsterhÄlet till studion och högtalarhörnan. Det Àr alltid en del pyssel med vinklar och lutande tak men det gick vÀldigt bra.

post-22835-1252831256_thumb.jpg

post-22835-1252831325_thumb.jpg

• Gilla 1
Postat

HĂ€ftigt!

HĂ€r har vi en musiker som inte har tummen mitt i handen iallafall 😆 .. Ser mycket lovande ut! Söt studiokatt dessutom đŸ˜Č

Postat

SÄ hÀr blev kontrollrummet. Det kommer mer bilder pÄ hur inspelningsrummet blir för dÀr bygger vi fortfarande.

post-22835-1252859120_thumb.jpg

post-22835-1252859160_thumb.jpg

post-22835-1252859173_thumb.jpg

• Gilla 1
Postat

HĂ€r Ă€r en lista pĂ„ vad det finns för grejor i kontrollrummet. Det Ă€r ju alltid kul att lĂ€sa. 🙂

Mixer

Soundtracs CP6800

Datorrigg

Mac pro

Euphonis mc-control

3x Behringer BF2000

1x Behringer BC2000

Motu 424

Motu 2408

Creamware ad16

RME AD 8

TC- Electronic powercore

Focusrite Liquidmix

Alot of plugins like waves SSL and such.

Monitor

Genelec 1022

Focal solo 6

Outboard

TC System 6000 with mastering

Lexicon LXP-15

Lexicon LXP 1 and 5

SSL bus-compressor

Urei 1176

Focusrite Green eq

drloop (oregistrerad)
Postat

Mmm, blir lite nostalgisk... CP6800, det var ett tag sedan man satt och jobbade med ett sÄdant..

Funkar datorn i bordet?

Postat
Höll du i murslevarna sjÀlv? Vilket bruk anvÀnde ni?

Shit vad grymt alltihop.

Hej

Som tur Àr har jag en far som Àr snickare, utan honom hade jag nog inte byggt. Vi anvÀnde oss av murcement har jag för mig.

//Fredrik

Postat

Riktigt grymt! Är "smĂ„tt" avundsjuk pĂ„ din studio 😄 Grattis och bra jobbat! 🙂

Postat

NĂ„gon gĂ„ng i framtiden ska jag ocksĂ„ bygga en sĂ„n hĂ€r studio 😄

Postat
Mmm, blir lite nostalgisk... CP6800, det var ett tag sedan man satt och jobbade med ett sÄdant..

Funkar datorn i bordet?

Jag mĂ„ste erkĂ€nna att jag aldrig kopplat in den. Jag har faktiskt just sĂ„lt mixern. Du vet ingen som har nĂ„n typ Euphonix cs2000 eller 3000 till salu?? 😄

Postat
Jag mĂ„ste erkĂ€nna att jag aldrig kopplat in den. Jag har faktiskt just sĂ„lt mixern. Du vet ingen som har nĂ„n typ Euphonix cs2000 eller 3000 till salu?? 😄

ninns att det fanns ett euphonix CS3000 för 60papp pÄ blocket/vendolin förut, sök om du hittar nÄn gammal annons, kan ju finnas kvar?

annars finns det euphonix hos www.proaudioeurope.com

http://www.proaudioeurope.com/index.php?id=22&catId=434

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Snyggt bygge! HÀr finns inspiration att ösa. Skall just pÄbörja ett bygge sjÀlv - sÄ fÄr jag frÄga hur du byggde ytterfönstret (dvs det strax bakom mixerbordet).

Redigerat av Max4rock

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.