Jump to content
Annons

Gratis EQ sökes


Paste

Recommended Posts

Hej!

Letar efter en gratis EQ. Gillar T-RackS Vintage tube EQ, men demon är väldigt tråkig då det kommer ett starkt brusljud vart 5:e sekund ungefär. Vilket gör att man inte riktigt kan testa den fullständigt..

Så, känner ni till någon gratisversion som liknar denna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

BootEQmII är en riktigt bra och vintageEQ som är gratis. Kan hämtas här: http://varietyofsound.wordpress.com De har även nu en vintagekompressor också. Mer lördagsgratisgodis för Valle som kan lägga stålarna på en flarra wiskey istället i morgon. 😆

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Mer lördagsgratisgodis för Valle som kan lägga stålarna på en flarra wiskey istället i morgon. 😆

WhooHoo! 😆

Det enda minuset med sådana jävla blogg-sidor är att det ska klickas fyrahundra gånger innan man kommer till rätt "länk".

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda minuset med sådana jävla blogg-sidor är att det ska klickas fyrahundra gånger innan man kommer till rätt "länk".

Nåja, knappen "Download" och sen knappen "Click" var väl inte så jobbigt 🤪

Bra tips, för övrigt!

Redigerat av Friberg
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Halvtråkigt tips, egentligen. Mest eftersom det är "begränsat".

Jag skulle hellre gå på: Electri-Q eller ReaEQ.

Jo du det är bra EQs men vintage?

Fast i den digitala världen är väl en grej vintage efter 8 månader. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo du det är bra EQs men vintage?

Jag respekterar att du fäster stor vikt vid begreppet "vintage". Men för mig är "vintage" bara ett säljknep likt "Waves" och definitivt inget jag bryr mig om. Trådskaparen efterlyste tips om pluggar som efterapar analoga kretsar, och det fick han samt därtill ett icke-"analogt" alternativt.

Dessutom, hade det inte varit för att Electri-Q beter sig lite buggigt i min DAW, så hade det varit mitt first choice, all time EQ-plugg.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Jag respekterar att du fäster stor vikt vid begreppet "vintage". Men för mig är "vintage" bara ett säljknep likt "Waves" och definitivt inget jag bryr mig om. Trådskaparen efterlyste tips om pluggar som efterapar analoga kretsar, och det fick han samt därtill ett icke-"analogt" alternativt.

Dessutom, hade det inte varit för att Electri-Q beter sig lite buggigt i min DAW, så hade det varit mitt first choice, all time EQ-plugg.

Jag respekterar också dina åsikter Valle men att köra tex Classic EQ med saturation av eller på gör en stor skillnad på hur man formar ljudet i praktiskt arbete.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Det finns redan några trådar om denna debatt så det behövs inte startas om på nytt här. Väck de gamla trådarna istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Både Classic EQ och Electri-Q är gratis... *PFFT*!

Passa dig väldigt noga för att mucka med mig. ☺️ Jag har fått tillstånd att dra av minst 5% av dina nu 20% om du är uppkäftig. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man får vänta några sekunder på att en textruta ska försvinna första gången/dag man ska använda pluggen i ett projekt. Alltså ingenting, i princip. 😉

(Bestämmer man sig för att sponsra utvecklaren kostar de dessutom bara ett par-tre hundralappar styck så det är ingenting man blir fattig av, direkt.)

Redigerat av sisältää
Link to comment
Dela på andra sajter

(Bestämmer man sig för att sponsra utvecklaren kostar de dessutom bara ett par-tre hundralappar styck så det är ingenting man blir fattig av, direkt.)

Annars avinstallerar man vänligen mjukvaran efter demoperiodens utgång, eller hur? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Stillwell har två bra vintage-EQ-pluggar. De kostar men man kan köra i fullt fungerande demoläge hur länge som helst.

http://www.stillwellaudio.com/?page_id=34

http://www.stillwellaudio.com/?page_id=17

Tack för tipset om dem!

De hade nämligen en plugin med precis den funktion som jag har letat efter för att få en lite fetare sång utan att det blir överdrivet (och utan att man behöver använda flera pluggar för att göra just detta); http://www.stillwellaudio.com/?page_id=267 .

Det blir till att testa till helgen och se (höra... 😉 ) hur det låter. 🙂

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...