Jump to content
Annons

Fruity X, Y controllers


perelius

Recommended Posts

Kan Fruity X Y controller användas för att placera olika kanaler relativt mot varandra i ljudbilden, eller vad är det till för?, tacksam för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Du kan använda dem för tex filter. Sytrus har ju Y-X inbyggd för sånt.

Ah jo det vet jag. Kan precisera mig lite mer. JAg menade Fruity X-Y controller pluginen till mixern. Om jag placerar en kanal (instrument) i mixern på en insert och sen lägger in en x-y controller vad styr den då? rent tekniskt? är det filtret den styr eller måste jag länka den först kanske, tack för svaret iaf

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah jo det vet jag. Kan precisera mig lite mer. JAg menade Fruity X-Y controller pluginen till mixern. Om jag placerar en kanal (instrument) i mixern på en insert och sen lägger in en x-y controller vad styr den då? rent tekniskt? är det filtret den styr eller måste jag länka den först kanske, tack för svaret iaf

Det var så att jag behövde länka varje X & Y knob i sampler kanalen till Varsin X Y controller. Men rent teoretiskt borde det ju kunna stämma att man kan korrekt länkat kan styra ljudets relativa X, Y - Filter placering genom ett kvadratiskt rutnät vilket då borde kunna innebära att man kan placera upp, ner, höger och vänster (4 dimensioner) relativt mot andra kanaler. Istället för att styra varje kanals placering genom stereo separation, pan osv så kan man göra det med ett klick. Eller är jag helt ute och cyklar nu?! Iaf så låter det som att det funkar som jag tänkt hoppas ni förstår också då någon säkert kan dra nytta av detta eller nått. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruity X/Y controller är helt enkelt till för att styra två parametrar på en gång. Du kan använda den till vad du vill. Du kanske vill justera cutoff och sustain samtidigt.

Ja jag kom fram till det, kan ju använda det till lite olika saker 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag brukar köra vem kan fucka up mest leken genom att ställa in Peak Controller på Noise (random i LFOn) sedan linka den rörelsen med smooth till X + Y och sedan linka även andra rörelser till samma X + Y controlers så jag får en helt egen randomiserad rörelse i X + Y controlen som jag sedan linker till typ ALLT i fl? då jävlar kan det bli kul sedan linkar man vidare allt på allt och sedan allt på allt för att få en riktig glicth-fest xD

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

fan vad najs! jag fick en as skön idé nu. Hur jag enkelt kan bli av med alla Automation clips som fyller hela min skärm ^^ jag älskar att man kan linka allting till allting och motsatt håll genom den kanalen in i den och jävlar vad man kan linka i FL <3 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...