Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej, jag har lite problem med min dator, ja kör cubase sx3 på en Q6600 2,6 Ghz cpu

Och när de börjar bli jobbigt för den så ser jag i task manager att det bara är en av fyra kärnor som jobbar.

Jag har bockat i rutan multiprocessing men ingenting händer. Finns det något att göra åt saken?

Gör cubase 5 bättre ifrån sig på multiprocessing-fronten?

/ Basse

Edited by turbobulten
Annons
Posted
Om jag minns rätt: SX3 kan max 2 kärnor, från version 4 är det full support på quad.

Hälsningar Tomas

Okej, men endast 1 kärna jobbar just nu, och det är jobbigt. som sagt, multiprocessing är iklickad, men ignet sker.

Posted
Okej, men endast 1 kärna jobbar just nu, och det är jobbigt. som sagt, multiprocessing är iklickad, men ignet sker.

Jag undrar om det rentav var så, att SX3 bara klarade en kärna + Hyperthreading. Core2 Duo räknas väl som två kärnor och inte Hyperthreading, eller hur är det...?

Posted
Kör Cubase 4.5.2 på 2st Nehalem (16 "kärnor" i systemet). Fungerar utmärkt.

oke, men inget multiprocessing i sx3, trots att det finns alternativ till det?

Posted

Jag provade mitt Sx3 den fördelar lasten på båda processorerna.

Får du belastning på båda proc. om du startar lite andra program?

Peter

Posted

När jag körde Cubase SX3 på min Intel Core Duo laptop, för längesedan, så vill jag minnas att den använde bägge kärnorna. Däremot skulle det inte förvåna mig om SX3:an inte är kompatibel med moderna (efter 2006) processorer. Det är ju ändå snart fyra år sedan som sista uppdateringen till SX3 kom ut.