Jump to content
Annons

HELLVALLA BURN II — project completion level: 14%


slejnard

Recommended Posts

Jag tycker den stått på 14% länge nu. Är ingen matematiker men med den takten så lär det dröja innan vi får höra nåt nytt så tillvida att den inte hoppar till plötsligt procentgrejen där 😄

Det här är vad jag kallar en intressant tråd.... 🙂

OBS! Jag har inget att göra med deras projekt men lever i spänd förväntan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag tycker den stått på 14% länge nu. Är ingen matematiker men med den takten så lär det dröja innan vi får höra nåt nytt så tillvida att den inte hoppar till plötsligt procentgrejen där 😛

Det här är vad jag kallar en intressant tråd.... 🙂

OBS! Jag har inget att göra med deras projekt men lever i spänd förväntan.

Nämen, se där, vilken trevlig tråd! 😄

Hellvalla Burn-projektet rör sig sakta framåt, något saktare just nu på grund av semestertider och iskalla öl i solen. Om en sisådär två veckor kommer dock "procent-siffran" (som nu visst ligger på 15 😛) att börja sin vandring mot 100 i raskare tempo.

Jag kan i alla fall avslöja att Burnie (bas/sång) och Hellpig (lead/sologitarr) i skrivande stund befinner sig i den "virtuella studion" och lägger sina respektive instrument. Med Hellvalla Burn II kommer vi att leverera fyra låtar — råare, rockigare och hungrigare än I:an — samt andra små överraskningar och "örongodis" som jag är övertygad om kommer att uppskattas. Track-list'en ser för övrigt ut så här (i bokstavsordning):

  • Heavy Nova — en Def Leppard möter Led Zeppelin möter YES-låt
  • Lucy — rå, raka-rör-hårdrock med Ozzyinslag samt Mötleykrydda a la 1989
  • Rock Me Crazy — Mycket 70-talsKISS här, men ändå inte, men ändå...
  • What's It To You? — Foo Fighters möter ELO möter Max Martin...

Ja, eller något i den stilen...

För mig har Hellvalla Burn II redan hunnit bli det mest spännande och roligaste av alla projekt jag någonsin medverkat i. Och jag kan knappt bärga mig att få visa världen vad vi har åstadkommit 🙂

Stay tuned!

Link to comment
Dela på andra sajter

och hur blir det med groupisarna...?

Sorry! Vallhagen insisterade på att få ta hand om den biten. Om jag inte misstar mig är han just nu på audition och sållar bland tusentals sökande... Och han skickade alldeles nyss ett foto därifrån:

post-67-1249066525.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...