Jump to content
Annons

Nu finns Logic 9


coyster

Recommended Posts

Vilken praktmiss jag gjorde som köpte 8:an på Macsupport för typ 2 veckor sedan (de sa förstås inte något om att det skulle komma en 9:a). =/

Jag för väl bitter sitta och sura till det kommer en Logic X (eller vad 10:an kommer heta). För 2.500:- för uppgradering när jag nyss har köpt det, njaa.. Det tar emot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 84
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Vilken praktmiss jag gjorde som köpte 8:an på Macsupport för typ 2 veckor sedan (de sa förstås inte något om att det skulle komma en 9:a). =/

Jag för väl bitter sitta och sura till det kommer en Logic X (eller vad 10:an kommer heta). För 2.500:- för uppgradering när jag nyss har köpt det, njaa.. Det tar emot.

Kontakta Apple, när det gått så kort tid sen du köpte och de släpper 9:an så kanske du får den, inte säkert men kanske värt ett försök.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kontakta Apple, när det gått så kort tid sen du köpte och de släpper 9:an så kanske du får den, inte säkert men kanske värt ett försök.

Tack tipset, det var min tanke också. De gjorde så när jag köpte en iMac och Leopard precis kom ut strax efter. De skickade en uppgradering kostnads fritt.

Jag gjorde det och fick detta svar: "...Om du har köpt den online via Apple Store och inte öppnat förpackningen har du 14 dagars returrätt. ..."

De var alltså inte intresserade att hjälpa till att lösa "problemet".

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Tack tipset, det var min tanke också. De gjorde så när jag köpte en iMac och Leopard precis kom ut strax efter. De skickade en uppgradering kostnads fritt.

Jag gjorde det och fick detta svar: "...Om du har köpt den online via Apple Store och inte öppnat förpackningen har du 14 dagars returrätt. ..."

De var alltså inte intresserade att hjälpa till att lösa "problemet".

Hm det verkar som riktig BS för när jag köpte 7:an lite innan 8:an kom ut så körde dom nån slags goodwill så jag fick i alla fall uppgradera till en mindre kostnad. Men iofs så köpte jag från apple store från början då.

Men det blir ju iofs lite skitsamma för man har ju läst här på forumet att folk har kunnat köpa det (dsv 8:an) till ca halva priset på ebay och då undrar man ju varför då? Är det så att då innan man släppte den nya uppgraderingen så gjorde man sig av med dom gamla versionerna till externa företag? Ja kort sagt dom vet hur man tar betalt, det är ju bara att kolla på hur larvigt mycket dom vill ha för sina datorer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde det och fick detta svar: "...Om du har köpt den online via Apple Store och inte öppnat förpackningen har du 14 dagars returrätt. ..."

De var alltså inte intresserade att hjälpa till att lösa "problemet".

Jaså, jag befann mig i en musikaffär förra veckan som sa till sina kunder "Köper man Logic Studio (8) idag får man gratis uppdatering till 9:an"

Det där kan bli jobbigt för både musikaffären och kunderna om det inte stämmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack tipset, det var min tanke också. De gjorde så när jag köpte en iMac och Leopard precis kom ut strax efter. De skickade en uppgradering kostnads fritt.

Jag gjorde det och fick detta svar: "...Om du har köpt den online via Apple Store och inte öppnat förpackningen har du 14 dagars returrätt. ..."

De var alltså inte intresserade att hjälpa till att lösa "problemet".

Kanske skall prova igen? Kan hända stötte du bara på en person som inte var service-minded eller är Apple så snåla?

Link to comment
Dela på andra sajter

På Halmén-musik här i Helsingborg sa de att den största förändringen var att man kunde time-stretcha på ett bättre sätt så att all audio kom 100% i takt.

Därför tänker jag inte köpa Logic 9 för tillfället, tycker att Celemony Melodyne löser det problemet ganska enkelt!

Sen så behåller jag iofs ingen inspelning som är i otakt iheller, det blir alltid bäst om det kommer naturellt enligt min mening!

Längtar dock tills folk börjar lägga upp videos på youtube så man får se vad mer Logic 9 har att bjuda på ! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
anarkisten1 (oregistrerad)

Ska tydligen finnas en fix man kan göra för att få till det på tidigare än 10.5.7 . Förmodligen så gäller det bara intelmacar men säkert minst Leo 10.5.x

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...