Jump to content
Annons

Pro Tools kommer för Windows 7


Apep

Recommended Posts

  • 1 mĂ„nad senare...
Annons

Hejsan!

Är i krokarna och funderar över en Mbox och en ny bĂ€rbar dator pĂ„ samma gĂ„ng.

Men dÄ jag nog gÀrna kommer vilja testa W7 pÄ den undrar jag om det "nÄgonsin" kommer att fungera med Mbox 2 till W7, haha. Har ju hört om alla problem med Vista och Digidesign kanske inte Àr de snabbaste i utvecklingen pÄ de billigare korten?

Dessutom, kommer PT / Mbox 2 nÄgonsin att fungera med x64?

Har ocksÄ en annan frÄga som inte rör topic.. GÄr det att köpa begagnade Mbox? AlltsÄ med produktnyckeln till PT7 och uppgraderingen till 8an osv? Vet nÄgon ifall piratversionerna av ex. M-Powered fungerar?

Mvh. Jonathan

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hejsan!

Är i krokarna och funderar över en Mbox och en ny bĂ€rbar dator pĂ„ samma gĂ„ng.

Men dÄ jag nog gÀrna kommer vilja testa W7 pÄ den undrar jag om det "nÄgonsin" kommer att fungera med Mbox 2 till W7, haha. Har ju hört om alla problem med Vista och Digidesign kanske inte Àr de snabbaste i utvecklingen pÄ de billigare korten?

Dessutom, kommer PT / Mbox 2 nÄgonsin att fungera med x64?

Har ocksÄ en annan frÄga som inte rör topic.. GÄr det att köpa begagnade Mbox? AlltsÄ med produktnyckeln till PT7 och uppgraderingen till 8an osv? Vet nÄgon ifall piratversionerna av ex. M-Powered fungerar?

Mvh. Jonathan

Digidesign ProTools Àr en mjukvara som mÄste ha hÄrdvaran frÄn digidesign... Dvs hÄrdvaran i sig Àr sjÀlva produktnyckeln, sÄ köper du en digidesign hÄrdvara sÄ fÄr du ju ProTools pÄ köpet sÄ att sÀga. Om du fÄr tag pÄ en m-box med Àldre version sÄ har jag en PT8LE till salu om du Àr intresserad, hör av dig isf.

ProTools M-powered Àr i princip samma sak men dÀr mÄste du ha ett ljudkort frÄn m-audio istÀllet, och till den versionen medföljer en ilok med licensen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Digidesign ProTools Àr en mjukvara som mÄste ha hÄrdvaran frÄn digidesign... Dvs hÄrdvaran i sig Àr sjÀlva produktnyckeln, sÄ köper du en digidesign hÄrdvara sÄ fÄr du ju ProTools pÄ köpet sÄ att sÀga. Om du fÄr tag pÄ en m-box med Àldre version sÄ har jag en PT8LE till salu om du Àr intresserad, hör av dig isf.

ProTools M-powered Àr i princip samma sak men dÀr mÄste du ha ett ljudkort frÄn m-audio istÀllet, och till den versionen medföljer en ilok med licensen.

mm, detta visste jag. men dÄ kanske jag satsar pÄ en begagnad Mbox 2 Mini...

annars hade jag tÀnkt införskaffa ett M-Audio kort och en pir*tversion utav M-Powered. dÄ hade man ju kunnat köra Cubase ocksÄ ifall inte PT hade kÀnts bra.

Men nu till ovanstÄende.. HUR blir det med Windows 7? Jag kommer nog troligen att vilja köra det i 64-bitars pÄ min nya laptop. Kommer Mbox nÄgonsin att fungera tillsammans med det?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Men nu till ovanstÄende.. HUR blir det med Windows 7? Jag kommer nog troligen att vilja köra det i 64-bitars pÄ min nya laptop. Kommer Mbox nÄgonsin att fungera tillsammans med det?

Det kan ingen utom Digidesign svara definitivt pÄ, men jag skulle bli mycket förvÄnad om de inte inom hyggligt snar framtid ser till att deras system fungerar pÄ de kommande 64-bitars operativsystemen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det kan ingen utom Digidesign svara definitivt pÄ, men jag skulle bli mycket förvÄnad om de inte inom hyggligt snar framtid ser till att deras system fungerar pÄ de kommande 64-bitars operativsystemen.

ja annars ser jag idag ingen mening i att köpa en mbox, köper man en ny bÀrbar nu vill man ju köra Windows 7, och dÄ kanske dessutom 64-bitars... men Pro Tools Àr vÀl inte ens gjort för 64 bitars? sÄ hjÀlper ju inte med bara drivrutiner menar jag..?

m-audio Àr ju redan igÄng med sina drivrutiner, usch.. kan aldrig bestÀmma mig vilket kort det ska bli..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

stÄr ju bara att de arbetar "nÀra" Microsoft, och att W7 slÀpps 22 oktober..

Sorry lÀste inte sÄ noga.

Stödet lÀr inte inte komma lÄngt dÀr efter, fast det Àr bara vad jag tror. Men jag tror det Àr rÀtt lika dÀr med stödet nÀr de gÀller de andra daw:sen ocksÄ som finns för windows.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...