Jump to content
Annons

Kylning av rack


Apep

Recommended Posts

Ingen som har någon bra lösning så här på sommaren hur man får bra kylning igenom de varma sakerna i racket. Just nu känns det som om man kan steka egg på mitt ljudkort t ex. känns inte som om det hjälper livlängden på sakerna direkt. Någon som har något smart tips?

edit; Har en zalman fäktcontroller jag inte använder och lite 120mm datorfläktar, håller på o funderar på om man kan hitta på något kul med dem?

Redigerat av Apep
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ingen som har någon bra lösning så här på sommaren hur man får bra kylning igenom de varma sakerna i racket. Just nu känns det som om man kan steka egg på mitt ljudkort t ex. känns inte som om det hjälper livlängden på sakerna direkt. Någon som har något smart tips?

edit; Har en zalman fäktcontroller jag inte använder och lite 120mm datorfläktar, håller på o funderar på om man kan hitta på något kul med dem?

Om du redan har datorfläktar så släng in dom 😉

Det skulle jag göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ju mer jag tänker på det så verkar det rätt vettigt att göra så. 😛

Men då till frågan; vilken AC/DC på 5V är det som rekommenderas? Om jag använder mig mina överblivna 120mm datorfläktar så kommer jag ju se till att min zalman fläkt-controller kommer styra dem, den ska ha 5v DC som matning men hur många milliampare är tillräckligt? Nån som har någon aning, vad det brukar ligga på i en dator på 4pins-5V-kontakten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ju mer jag tänker på det så verkar det rätt vettigt att göra så. 😄

Men då till frågan; vilken AC/DC på 5V är det som rekommenderas? Om jag använder mig mina överblivna 120mm datorfläktar så kommer jag ju se till att min zalman fläkt-controller kommer styra dem, den ska ha 5v DC som matning men hur många milliampare är tillräckligt? Nån som har någon aning, vad det brukar ligga på i en dator på 4pins-5V-kontakten?

Tyvärr kan jag för lite om detta. Kolla upp på www.sweclockers.se forumet. Där får du garanterat svar mycket snabbt.

Lycka till.

Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ok... Om jag har fått ihop alla variabler rätt nu, så kan jag alltså köpa en 5V nätadapter ifrån kjell&co för att driva min zalman ZM-MFC1 så jag kan driva och styra hästigheten på fläktarna för att få luften att röra på sig i racket. Så det är nog så jag kommer att göra 😛

Har ju alla delar så enda kostnaden kommer bli nätadaptern, tror den kostade en hundring 😄

Redigerat av Apep
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...