Jump to content
Annons

Förbättring av uppladdning till sajten


Recommended Posts

Från och med nu blir det tydligare med uppladdning till sajten. Vi har infört en liten uppladdningsmeter som visar exakt hur många procent av filen som har laddats upp. Metern kommer upp direkt på sidan när man har klickat på "Ladda upp". Nu blir det alltså lättare att uppskatta hur lång tid som är kvar av en uppladdning om man sitter på långsam internetuppkoppling, eller få en aning om något inte står rätt till.

post-1-1242216116.png

Problemet att stora filer inte kunde laddas upp är också avhjälpt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Från och med nu blir det tydligare med uppladdning till sajten. Vi har infört en liten uppladdningsmeter som visar exakt hur många procent av filen som har laddats upp. Metern kommer upp direkt på sidan när man har klickat på "Ladda upp". Nu blir det alltså lättare att uppskatta hur lång tid som är kvar av en uppladdning om man sitter på långsam internetuppkoppling, eller få en aning om något inte står rätt till.

post-1-1242216116.png

Problemet att stora filer inte kunde laddas upp är också avhjälpt.

Tack men jag känner mig ändå inte nöjd. Jag vill ha en liten färgkarta så att jag via ett popup-fönster kan välja färg på mätarstapeln. Jag vill också kunna välja det ljud som ska spela upp när uppladdningen är klar.

Jag vill också ha en lista på vilka andra som laddar upp samtidigt som jag och en funktion som gör att jag kan chatta med dessa.

Allra helst vill jag att ni släpper uppdateringen som en fristående klient, bakar in videokonferens och mp3-store och låter den ta hand om torrentladdningarna också.

Först då kommer jag känna mig tillfredställd.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack men jag känner mig ändå inte nöjd. Jag vill ha en liten färgkarta så att jag via ett popup-fönster kan välja färg på mätarstapeln. Jag vill också kunna välja det ljud som ska spela upp när uppladdningen är klar.

Jag vill också ha en lista på vilka andra som laddar upp samtidigt som jag och en funktion som gör att jag kan chatta med dessa.

Allra helst vill jag att ni släpper uppdateringen som en fristående klient, bakar in videokonferens och mp3-store och låter den ta hand om torrentladdningarna också.

Tack för bra input. Nu vill jag ju inte satsa resurserna fel, så jag vill passa på att stämma av när jag ändå har dig på tråden.

Vi har nämligen en lösning som bygger in en synonymordbok eller en MS DOS-emulator i uppladdningsrutan, kan det vara något? Eller skulle det räcka med selleri?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har nämligen en lösning som bygger in en synonymordbok eller en MS DOS-emulator i uppladdningsrutan, kan det vara något? Eller skulle det räcka med selleri?

Synonymfunktion, liknande den i Word? Det tål att tänkas på.

Som ordbajsare av rang känner man då och då att språket går i cirklar, ringar, kretsar, i en rundel. Det är ett kretslopp, en kretsgång av uttryck, formuleringar, benämningar, tecken, manifestationer, yttringar, fraser, talesätt och uttryckssätt. Jag menar att språkdräkten ibland inte passar. Den lämpar sig inte, duger ej, är fel, klär inte. Den faller mig ej på läppen. Anstår inte svadan, passar sig inte, känns ibland rent oanständig. Den behagar inte. Hänger du med?

Idag saknade jag faktiskt ett svenskt-finskt lexikon. På riktigt. Det kanske är något att fundera över.

Det öppnar ju dörrarna för en expansion mot öst. Fast man bör nog gå försiktigt fram. Rummet kontrolleras redan av andra. Vi vill ju inte ha något nytt krig. Det finska forumkriget. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

13 maj 2009 - dagen joachime tappade greppet 🙂

Till alla andra som önskar förändringar på forumet:

1. Håll din hand öppen framför munnen

2. viska din önskning i handen

3. Knyt din hand till en näve

4. Håll din näve mot hjärtat i fem skunder

5. Olsberg får ett PM

Link to comment
Dela på andra sajter

Neutrik (oregistrerad)
Har Royen redan släppt in dig som beta-testare? 😄

Varför får jag läskiga associationer till lakritstrollet i Nile City när jag läser ditt inlägg? Jag anar ugglor som får kläder.

Hupp hupp hupp! Nu fick jag vatten på mitt kuvert!

Den som ropar efter galen fågel, ser inte träden för alla ben.

Den som gräver en grop åt andra, välter ofta liten tuva om och om igen.

Ta aldrig den Saab som ryker.

Vilket foto ska jag stå på... Hälsingland?

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Se där stavfelet rättades äntligen, huvva vän av ordning gick nästan i däck 😄 .

Welcome back herr A (dvs icke digital) föresten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Neutrik (oregistrerad)
Se där stavfelet rättades äntligen, huvva vän av ordning gick nästan i däck 😐 .

Welcome back herr A (dvs icke digital) föresten.

Tack! 😉 Kul att se dig igen Anarkisten. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...