Jump to content
Annons

Avstannat studiobygge


Kee

Recommended Posts

Tänkte att jag skulle visa några bilder av studion som jag började att bygga i augusti 2007. Studion har inte blivit klar på grund av att bandet som jag spelade med la av och i samband med det så tappade jag all inspiration. Vet i skrivande stund inte vad jag ska göra, sälja eller bygga klart. Behöver som sagt inspiration och sedan måste jag få tillbaka lusten att lära mig utrustningen igen. Det är inte helt lätt att sälja heller då studion är byggd i en källare och mixerbordet väger 280 kg, dessutom så måste man riva en vägg för att kunna få ut mixerbordet. Den som lever får se...

Studion består av ett Soundtracs Jade 40-kanaligt mixerbord, 5 st Alesis Adatar tot 40 kanaler, Fostex 24-kanalig rullbandspelare, Fostex 2-kanalig masterbandspelare, Alesis HD24, Alesis masterlink, Event 20/20 monitorer, Tascam Da-30 mk II datbandspelare m.m

Dubbelklicka på för att se större bilder

170102-s1.jpg

170103-s2.jpg

170105-s3.jpg

170106-s4.jpg

Redigerat av Kee
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kul, kul! Där var jag i höstas någon gång. 🙂 Jag köpte ett rackskåp av dig och hade då bara en budgetstudio. Ditt bord inspirerade mig att köpa ett stort analogbord med 32 kanaler, och uppgradera övrig utrustning så mycket det gick. Tack för det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser riktigt bra ut, synd att du känner dig tömd på inspiration. Försök att hitta nya människor att spela med.

Vad är det för typ av musik du vill syssla med?

Jo visst skulle man kunna börja om igen, men problemet är att det inte finns så många i stan där jag bor i min ålder som håller på med den sortens musik som jag vill hålla på med.

Musik typerna är Thrash, speed, black, death metal, spelade tidigare med i Maze Of Torment.

http://www.myspace.com/officialmazeoftorment

Link to comment
Dela på andra sajter

Starta upp det som demobands studio, kanske.

Sen lär du dig grejerna eftersom, möter nya musiker som brinner för det dom gör.

Schysst finnish på studion! Är de rullbandare som gäller? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Starta upp det som demobands studio, kanske.

Sen lär du dig grejerna eftersom, möter nya musiker som brinner för det dom gör.

Schysst finnish på studion! Är de rullbandare som gäller? 😕

Jag gillar det analoga ljudet och mecket med rullband, gillar när man kan ta på prylarna helt enkelt...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...