Jump to content
Annons

Maxad CPU användning


rocket

Recommended Posts

Hej!

Har nyligen köpt mig en Macbook, 2.0GHz Core 2 Duo de Intel och använder mig av ett terratec Phase X24 firewire externt ljudkort. Har även skaffat mig Logic Pro 8 och håller på att lära mig det så smått efter att ha använt Cubase länge. Mitt problem är att datorns processor blir maxad när jag använder endast easy drummer på ett spår och tex guitar rig på ett annat. Två spår med dessa pluggar och den tappar sync!! Hur kan det gå till? testade utan mitt externa ljudkort och det funkade bättre. Hur kan detta komma sig? Har jag missat inställningar någonstans? Har inte installerat några drivar till mitt terratec kort då det stod att det inte skulle behövas pga Core Audio skulle känna igen det direkt, och det gick mycket smidigt. Men är det några andra tweakar av fördelning av kärnor eller något som måste göras? Jag är ytterst brydd av detta. Vore tacksam för hjälp!

Mvh //Oscar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
En appledator med logic är absolut INTE värdelöst. :rolleyes: Frågan är om terratec och apple är bästa kompisar?

Ladda hem terratecs senaste drivrutiner och kolla att inte buffersizen är för lågt inställd i logic.

Jag tror att dom ska vara hyffsade polare iom att inga drivisar behövs, bara att plugga in och köra. Finns inga drivisar till Mac heller på Terratec's hemsida.

Men det är ett fruktansvärt störande fenomen. Hade hoppats på något helt annat än detta. Tack för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

En appledator med logic är absolut INTE värdelöst. :rolleyes: Frågan är om terratec och apple är bästa kompisar?

Ladda hem terratecs senaste drivrutiner och kolla att inte buffersizen är för lågt inställd i logic.

Om datorns FW-krets är Agere/Lucent och Terratecs ljudkort inte gillar denna krets så kan det vara mindre lämpligt och man kan vara tvungen att höja buffersize för att få det att rulla något så när.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...