Jump to content
Annons

Högt, konstant brus/sprak i monitorerna


VilhelmI

Recommended Posts

Som det stÄr i titeln, nÀr jag kopplar in mina aktiva monitorer i eluttaget brjar det spraka och brusa vÀldigt högt.

Man ser faktiskt satelliternas membran flytta pĂ„ sig nĂ€r jag kopplar ur dem under ett högt snĂ€pp. 🙂

Det har inte alltid varit sÄ hÀr dock, det började nÀr jag kopplade in dem i ett uttag jag inte kopplat in dem i förut.

Kan det ha gÄtt sönder nÄgot inuti monitorerna?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

De KAN ha gÄtt sönder, men det mesta som gÄr sönder gÄr att laga hos en auktoriserad verkstad för mÀrket ifrÄga.

Vad hÀnder om du ansluter dem och anvÀnder ett BRA eluttag? Jag har mÀrkt i flera olika bostÀder t.o.m. att eluttagen varierar i tillförlitlighet.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

De KAN ha gÄtt sönder, men det mesta som gÄr sönder gÄr att laga hos en auktoriserad verkstad för mÀrket ifrÄga.

Vad hÀnder om du ansluter dem och anvÀnder ett BRA eluttag? Jag har mÀrkt i flera olika bostÀder t.o.m. att eluttagen varierar i tillförlitlighet.

Ja, jag provade att koppla in dem i det uttaget som alltid har fungerat, men det blev samma resultat dÀr.

Men det konstiga Àr att sÀkringen inte har gÄtt, om den var skadad sÄ borde vÀl sÀkringen tagit stryk först.

Eller?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Som det stÄr i titeln, nÀr jag kopplar in mina aktiva monitorer i eluttaget brjar det spraka och brusa vÀldigt högt.

Man ser faktiskt satelliternas membran flytta pĂ„ sig nĂ€r jag kopplar ur dem under ett högt snĂ€pp. 🙂

Det har inte alltid varit sÄ hÀr dock, det började nÀr jag kopplade in dem i ett uttag jag inte kopplat in dem i förut.

Kan det ha gÄtt sönder nÄgot inuti monitorerna?

El brukar generera oljud i hörlurar om du anvÀnder en kontakt som har el saker i nÀrheten. Datorer Àr ett exempel dÀr man ofta stöter pÄ oljud i hörlurar eftersom kontakterna ligger oisolerade ifrÄn elen.

En glapp kontakt i ett ljudkort tex kan göra att vibrationer kan höras ifrÄn flÀktar osv.

MÄste ju inte vara sÄ men vem vet

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

El brukar generera oljud i hörlurar om du anvÀnder en kontakt som har el saker i nÀrheten. Datorer Àr ett exempel dÀr man ofta stöter pÄ oljud i hörlurar eftersom kontakterna ligger oisolerade ifrÄn elen.

En glapp kontakt i ett ljudkort tex kan göra att vibrationer kan höras ifrÄn flÀktar osv.

MÄste ju inte vara sÄ men vem vet

Intressant, men jag tror inte att det Àr sÄ i det hÀr fallet.

Jag har provat flera olika uttag med samma resultat dÀr sÄ jag tror inte att det Àr fel pÄ ljudkortet.

Har lÀmnat in den till en verkstad nu sÄ vi fÄr se vad dem sÀger.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...