Jump to content
Annons

Hur många hårdrockare finns det här?


Ken Kängström

Recommended Posts

Candlemass är för övrigt en av de få grupper jag lyssnade på som tonåring som jag fortfarande hör på ibland. Tidig Mötley Crüe har också en viss charm...

Kanske skulle dra en "jag mötte lassie" och påstå att jag spelat en del med Candlemass sångaren Thomas W, samt delat scen och supit med messiah på motala metal festival....

Var jag häftig nu? :rolleyes:

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 155
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Kanske skulle dra en "jag mötte lassie" och påstå att jag spelat en del med Candlemass sångaren Thomas W, samt delat scen och supit med messiah på motala metal festival....

Var jag häftig nu? 🙁

:rolleyes:

Japp, du steg ett par steg hos mig iallafall...!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Candlemass är för övrigt en av de få grupper jag lyssnade på som tonåring som jag fortfarande hör på ibland. Tidig Mötley Crüe har också en viss charm...

Kanske skulle dra en "jag mötte lassie" och påstå att jag spelat en del med Candlemass sångaren Thomas W, samt delat scen och supit med messiah på motala metal festival....

Var jag häftig nu? :rolleyes:

Jag har en riktigt bra Lassie också.

Jag och en kompis stod i kön till Café Opera när det kom en långhårig kille och bara trängde sig förbi. Min polare skriker till honom VEM FAN TROR DU ATT DU ÄR EGENTLIGEN......YNGWIE MALMSTEEN ELLER???

Långhåriga killen vänder sig om och säger...Ja, ville du nåt eller?

Då blev vi lite långa i ansiktet!! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en bra sån också.. Gäller dessvärre inte mig utan en polare (ja, den är helt sann)

Han blir väckte klockan 03.00 på morgonen av att telefonen ringer. Konversationen är ungefär följande:

- ööh, ja hallå?

- tja det är yngve!

- va?

- Yngve!

- Vilken jävla Yngve??!?!

- Malmsten. ja du vet.. Behöver en bassist till min kommande turné. Du ska va ok.

- ööh, nä fyfan.. Jag spelar inte sånt.. Hör med (minns inte namnet här nu men iaf, han göteborgs-kontrabasisten som sedan spelade me Yngve nån gång under början av 90talet vad jag förstår)

- åkej.. ha're bra!

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en bra sån också.. Gäller dessvärre inte mig utan en polare (ja, den är helt sann)

Han blir väckte klockan 03.00 på morgonen av att telefonen ringer. Konversationen är ungefär följande:

- ööh, ja hallå?

- tja det är yngve!

- va?

- Yngve!

- Vilken jävla Yngve??!?!

- Malmsten. ja du vet.. Behöver en bassist till min kommande turné. Du ska va ok.

- ööh, nä fyfan.. Jag spelar inte sånt.. Hör med (minns inte namnet här nu men iaf, han göteborgs-kontrabasisten som sedan spelade me Yngve nån gång under början av 90talet vad jag förstår)

- åkej.. ha're bra!

🙂

Hahaha....Klockren!!! 😄

Jag kan säga att jag även har suttit brevid Christer Sandelin i vikingagungan på Gröna Lund....den ni!!!! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en fin fin Lassie här. En god jobbarkompis till mig flyttade upp till STHLM och började jobba som vakt på något riktigt hett inneställe.Som sagt han har bara träning och vikter i skallen men när han stod i dörren en av dom första gångerna så tränger det sig en kille förbi kön och blir genast stoppad"Här är mycket folk ställ dig sist i kön" varav killen undrar förbannat "Men fan känner du inte igen mig"

"Nix ställ dig sist"

"Men va fan det är ju Dogge Doggelito"

"Och"

"Ja från Latin Kings"

"Latin Kings? vad är det. Ett Hockeylag?"

Dom andra vakterna i bakgrunden skrek av skratt.

Men det roliga är att min polare inte hade en aning om vilka Latin kings och Dogge var. 😄😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)

jag såg ett bra hårdrocksband en gång, tror det hette nåt med bad medusa eller nåt. De hade svinbra trummis, men de lyckades inte konventera mig hårdrockare

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är hård/synt/goth/idm/singersongwriterpoppare. De är nära släkt med hårdrockarna.

Danzig, Alice In Chains, Dream Theater, Theatre Of Tragedy, Faith No More, Rage Against The Machine, Paradise Lost, Machine Head, Fear Factory, Tool, A Perfect Circle o.s.v. :rolleyes:

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjoho.

Finns det många hårdrockare/metal snubbar här på forumet?

Har sett några men det känns ganska tomt och så. Kan va bra at veta vilka man kan höra av sig till när man har strul med nåt gitarrljud eller nåt. För det är inte så många som förstår dig på vi hårdrockare =).

Rock n' roll over and out

MVH//Kenny

haha, med tanke på musiken jag skriver nu för tiden så blir jag väl mördad för att kalla mig hårdrockare 🙂

Men i grunden är jag metal 🙂 Började mitt musikintresse med Maiden!

Senare hamnade jag som sångare åt progmetalbandet Mayadome (som det faktiskt gick rätt bra för :rolleyes: ) Men dom levde jag ut hela klichén metal. Med bira, turner, trasiga hotellrum, trasiga jeans och arga highpitch toner haha

Så här är en till hårdrockare.. även om det nu kan tyckas omöjligt att förstå med tanke på smörprylarna jag skriver nu 🙂

Redigerat av Bass
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag är väl hårdrockare, fast jag håller mig mest till den lite äldre musiken, har inte så mycket för den nya, extremhårda musiken. Vid Slayer tar det slut, mer skrik än så tycker jag är lite jobbigt.

Men Led Zeppelin och Pink Floyd går väl nästan under katergorin? Metallica och Sabbath gör väl iallafall det..

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)
Jo jag är väl hårdrockare, fast jag håller mig mest till den lite äldre musiken, har inte så mycket för den nya, extremhårda musiken. Vid Slayer tar det slut, mer skrik än så tycker jag är lite jobbigt.

Men Led Zeppelin och Pink Floyd går väl nästan under katergorin? Metallica och Sabbath gör väl iallafall det..

Du verkar vara en tuff kille!

Bra musiksmak, 😏😲😉🙁

Tycker det är cool musik du lyssnar på 😎😄😄😎

Skitfet o sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

(åt helv. med ljudet, funderar på att köpa mig en peruk för att kunna hänga med skallen i lite klassiker)  😄

Absolut funderar ävan att se Priest igen för 4:e gången, det där med peruken var nog ingen dum ide nu när resten av kalufsen börjar att tunnas ut

jag och polarn funderar på att shoppa läderkepor och ett gäng lösmustascher för att komma i rätt stämmning :] på judas p.

Redigerat av Tunnan och Moroten
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är allätare men jag lyssnar mer än gärna på hårdrock/metal.

Men är väl säkert inte lika insatt som du eftersom mitt huvudinstrument är acke-gura och inte elgura 🙂 får ta och slipa till dom färdigheterna lite 😉

Kenny, kan tillägga att din "Illustrated Innocence" är skön 🙂

Man tackar som tusan då =). Kan meddela att en komplett inspelning är klar i mars om planerna gå som väntat. Vi spelar in i studio fredman och herr Brojd gästar som keyboardist för oss. =)

MVH//Kenny

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är man väl hårdrockare!! 🙂

Jag lyssnar mest på progressiv hårdrock såsom Dream Theater, Yes, Rush och gamla Genisis. Pantera och Sepultura och Korn tillhör favvisarna oxå. 🙂

Självklart är man svag för gammal 80-tals metal. Judas Priest är ju mina gamla hjältar. 🙂

Ciao!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej hej (hittade denna lilla tråd när jag irrade in under "gallup" utan anledning)

Jag är lite delad .. lyssnar inte bara på hårdrock .. men när det är tyngre som gäller så är det följande:

KoRn, Machine Head, In flames, Slipknot, Deftones, LOK, Headplate, Hed PE, Soilwork.

Man bör nämna Tool också ..

På tal om "strul med nåt gitarrljud eller nåt."

börjar med en ny grej o listar mitt favoritgitarrljud:

band: B>Thong

album: damage

låt: seeking

http://narren.tornstrom.se/b-thong.mp3 (bara ett riff 12 sek, mp3-formatet tar bort lite av punchen men på stereon hemma är detta sound oslagbart)

Redigerat av Tony
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hej (hittade denna lilla tråd när jag irrade in under "gallup" utan anledning)

Jag är lite delad .. lyssnar inte bara på hårdrock .. men när det är tyngre som gäller så är det följande:

KoRn, Machine Head, In flames, Slipknot, Deftones, LOK, Headplate, Hed PE, Soilwork.

Man bör nämna Tool också ..

På tal om "strul med nåt gitarrljud eller nåt."

börjar med en ny grej o listar mitt favoritgitarrljud:

band: B>Thong

album: damage

låt: seeking

http://narren.tornstrom.se/b-thong.mp3 (bara ett riff 12 sek, mp3-formatet tar bort lite av punchen men på stereon hemma är detta sound oslagbart)

Soilwork wow. Låter bra. Är fantast av göteborgsmetal. Och ja, svin fett gitarrljud =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...