Jump to content
Annons

Kobojsarna - Unbelievable


iGnu

Recommended Posts

HallÄja!

TĂ€nkte lĂ€gga upp en liten lĂ„t vi gjort! 😉

Det Àr en lÄt vi gjort som ett bestÀllningsjobb till en grupp med 26 tjejer i norge som tar studenten (russ).

LÄten Àr vÀl rÀtt annorlunda mot grejerna vi gjort tidigare men vi tycker det Àr kul att testa nya saker!

LĂ„ten Ă€r ihopstressad under nĂ„gra veckor och det Ă€r egentligen mĂ„nga saker i lĂ„ten man skulle vilja ha fixat. men skit i det!😄

Tycker ni om den sÄ sprid den gÀrna!

Kobojsarna - Unbelievable!

Ladda ner pÄ http://www.speedyshare.com/284831709.html

LÀnken kommer vÀl inte fungera sÄ lÀnge men efter det kommer den finnas pÄ piratebay!

Lite konstruktiv kritik? 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Grymt bra konstruktiv kritik...

Jag kunde ju inte ge det dĂ„ jag inte kunde ladda ner 😑

Edit: HĂ€r kommer det, catchigt Ă€ven om jag inte gillar sĂ„n hĂ€r house/electro skit 😉

Men i alla fall sÄ tycker jag allt Àr bra utom övergÄngarna mellan sÄng och bas, för ofta och verkar inte vara sÄ genomtÀnkta...

Men bra jobb! â˜ș

Redigerat av djstyler
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag kunde ju inte ge det dĂ„ jag inte kunde ladda ner 🙂

Edit: HĂ€r kommer det, catchigt Ă€ven om jag inte gillar sĂ„n hĂ€r house/electro skit 🙂

Men i alla fall sÄ tycker jag allt Àr bra utom övergÄngarna mellan sÄng och bas, för ofta och verkar inte vara sÄ genomtÀnkta...

Men bra jobb! 🙂

Tack för dina Ă„sikter!🙂

Jadu, vi la upp den pÄ vÄr sida och gav adressen till tjejerna.. efter nÄgon dag hade vi haft 4GB i trafik pÄ lÄten sÄ tjejerna fick lÀgga upp den sjÀlva..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tack för dina Ă„sikter!🙂

Jadu, vi la upp den pÄ vÄr sida och gav adressen till tjejerna.. efter nÄgon dag hade vi haft 4GB i trafik pÄ lÄten sÄ tjejerna fick lÀgga upp den sjÀlva..

Det lĂ„ter allt bra det hĂ€r:) Men man ska ju aldrig göra lĂ„tar till tjejer. Dom svĂ€ljer det bara helt och sen skiter dom ut det pĂ„ ett silverfat. Å dĂ€r va tacken för tracken;)

Oj sÄg nu att det var norska tjejer. Tar tillbaka de jag sa!

Redigerat av Stoneyoung
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

LÄter schysst det hÀr, fast jag inte e ett fan av musikgenren. TrallvÀnlig melodi och bra produktion. Tycker dock inte introt alls passar in. Ett intro i samma tempo hade varit att föredra samt att det pÄminde mer om sjÀlva lÄten. Nu kÀnns det ihopklippt. Men najs jobbat annars!

Mvh

Memphis

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Shit va bra! Jag gillar den hur mycket som helst, beatet Àr grymt!!

Tack! Kul att höra:)

LÄter schysst det hÀr, fast jag inte e ett fan av musikgenren. TrallvÀnlig melodi och bra produktion. Tycker dock inte introt alls passar in. Ett intro i samma tempo hade varit att föredra samt att det pÄminde mer om sjÀlva lÄten. Nu kÀnns det ihopklippt. Men najs jobbat annars!

FörstĂ„r vad du menar och hĂ„ller absolut med dig!!😄 vi hade egentligen ett "bĂ€ttre" intro först.. men vi ville ha cheerleader-grejen iom att det Ă€r en skolklass med 26 brudar...

vi ska vĂ€l försöka göra lite andra versioner av den med.. dĂ„ UTAN de skrikiga brudarna ibörjan 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej vad braaaaaaaaaaa. Perfekt för mig som precis har vaknat, tittar ut genom fönstret och ser skinande sol. Helt perfekt.

Bra jobbat! 😄

Redigerat av philmeizter
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Grym lÄt! LÄter proffsigt! =)

Kan du inte berĂ€tta lite hur ni har gjort leadsynten? LĂ„ter som nĂ„n electrobas men ja har inte sjĂ€lv lyckats ratta nĂ„t liknande.... 😉

Absolut:) BasgÄngen Àr min nya favoritsynth: Camel Audio Alchemy! (sanslös synthmotor, Virus TI kan dra Ät...)

Jag har inte projektet hĂ€r sĂ„ jag kan inte öppna patchen för att se exakt hur den Ă€r skapad men jag kommer ihĂ„g sĂ„ mycket att jag utgick frĂ„n en enkel SĂ„gtandsvĂ„gform, la pĂ„ en "Supersaw"-vĂ„gform lite halvt och sedan la pĂ„ lite konstigare FM eller granulĂ€rvĂ„gformer för att fĂ„ lite annorlunda övertoner.. sedan var varje osc filtrerat för sig (och vissa med extrema resonantvĂ€rden). sedan den inbyggda disten (som kommer frĂ„n camel phat). Inga konstigheter egentligen!😛

Sen har synten fÄtt sig en gnutta gate-reverb frÄn spacedesigner, lite EQ, Urs saturation och till sist en sidechainkompressor.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Absolut:) BasgÄngen Àr min nya favoritsynth: Camel Audio Alchemy! (sanslös synthmotor, Virus TI kan dra Ät...)

Jag har inte projektet hĂ€r sĂ„ jag kan inte öppna patchen för att se exakt hur den Ă€r skapad men jag kommer ihĂ„g sĂ„ mycket att jag utgick frĂ„n en enkel SĂ„gtandsvĂ„gform, la pĂ„ en "Supersaw"-vĂ„gform lite halvt och sedan la pĂ„ lite konstigare FM eller granulĂ€rvĂ„gformer för att fĂ„ lite annorlunda övertoner.. sedan var varje osc filtrerat för sig (och vissa med extrema resonantvĂ€rden). sedan den inbyggda disten (som kommer frĂ„n camel phat). Inga konstigheter egentligen!😄

Sen har synten fÄtt sig en gnutta gate-reverb frÄn spacedesigner, lite EQ, Urs saturation och till sist en sidechainkompressor.

Okej, intressant! 😄 Du har inte lust att lĂ€gga upp en skĂ€rmdump elle nĂ„t pĂ„ instĂ€llningarna? Jag Ă€r inte ute efter att sno erat sound eller liknande, jag har inte ens den synten du har anvĂ€nt, jag vill bara veta hur man rattar en sĂ„n synt.. har försökt aslĂ€nge men har inte lyckats...

Sen sÄ tÀnkte jag frÄga va urs saturation Àr och hur ett gate-reverb funkar?

Redigerat av ramoand
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 5 veckor senare...

Riktigt, riktigt, riktigt bra! GRYMT jobbat! â˜ș

EDIT: Vad Ă€r hemligheten med rösten i refrĂ€ngen, den lĂ„ter RIKTIT snygg och fyllig? NĂ„ra tips? 😛

Btw, ljudet som Àr i bakgrunden samtidigt som typ "she likes to party" osv... typ lite 80-tals ballad-stuk, vad kallas denna typ av ljud? Lite som i bryggan i "waiting for a star to fall".

Åter igen, RIKTIGT snygg produktion, jag blir lika imponerad varje gĂ„ng jag hör nytt material! 😛

MVH

Johan

Redigerat av johle
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tack Johle!!😛

SÄngen Àr dels dubbad med 3 tagningar dÀr tvÄ av dem Àr helt utpanorerade sen ligger dÀr en understÀmma som ocksÄ Àr dubbad med tre utpanorerade tagningar. inga konstigheter egentligen:)

Du menar DX-Elpianot a la Yamaha DX7? detta Àr en combinatorpatch i reason jag stuvat ihop med lite olika samplade/synteserade varianter av just DX-pianot för att fÄ det lite fetare. Orginalet Àr ju inte sÄ "fett" utan krÀver en del pill.

svarar mer detaljerat i mailet:)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tack Johle!!🙂

SÄngen Àr dels dubbad med 3 tagningar dÀr tvÄ av dem Àr helt utpanorerade sen ligger dÀr en understÀmma som ocksÄ Àr dubbad med tre utpanorerade tagningar. inga konstigheter egentligen:)

Du menar DX-Elpianot a la Yamaha DX7? detta Àr en combinatorpatch i reason jag stuvat ihop med lite olika samplade/synteserade varianter av just DX-pianot för att fÄ det lite fetare. Orginalet Àr ju inte sÄ "fett" utan krÀver en del pill.

svarar mer detaljerat i mailet:)

Eller sÄ Àr det jag som sjunger sÄ jÀvla bra?

Vi anvÀnde faktiskt en grym rör-preamp som Àr gjord av 2 m spirorör fyllda med 40 cm isoleringsmaterial. Detta kombinerade vi med att dra en 230 volt ojordad avskalad kabel genom röret för att fÄ lite "vÀrme".

För att sen fÄ lite mer rivig röst satte vi taggtrÄd i bÄda Àndarna. Sen var det bara att sjunga i röret och sÀtta en Neumann mic i andra Ànden.

VoilĂĄ!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

nej vi hade ju en vÀrmeflÀkt kopplad till röret för vÀrmens skull. elkabeln var för att fantom-mata micken med 230 volt.

Observera att spiroröret var verkligen "vintage" dÄ vi hittade det hos skroten.. rostigt och bra för rÀtt analog-sound.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ni kan verkligen era grejer! Är riktigt impad 😆 SjĂ€lv ska jag börja spela in lite mer amatörmĂ€ssiga grejer imorrn till mitt nya projekt med hjĂ€lp av era tips 🙂 Ska bli riktigt kul! Förresten, sjunger ni alla tre?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

LÄter helt klart som en lÄt som kommer funka pÄ radio tillsammans med morgonkaffet eller nÀr man Äker till jobbet i bilen.

Men det jag störde mig pÄ var övergÄngarna mellan dÄ sÄngen gÄr.

alltsÄ techno tjafset flörparna eller vad man kallar det. om man fÄr bort det och kommer pÄ nÄgot bÀttre sÄ blir det nog en hel lÄt.. som ja kan lyssnas pÄ

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Älskar den. Skön melodi. Blir kanske aningen enformig nĂ€r man bara sitter och lyssnar. Men pĂ„ dansgolvet kommer den funka riktigt bra. Schyst mixat, bra ljudval. Gillar er sĂ„ngare, har en skön kĂ€nsla.

MÄste sÀgas: Fan vilken skön baseline. BÄde ljudmÀssigt och rytmiskt sett.

Gillar ert sound. Enkelt och glatt.

Mvh

Fredrik Sonefors

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ni kan verkligen era grejer! Är riktigt impad 🙂 SjĂ€lv ska jag börja spela in lite mer amatörmĂ€ssiga grejer imorrn till mitt nya projekt med hjĂ€lp av era tips 🙂 Ska bli riktigt kul! Förresten, sjunger ni alla tre?

Kul att höra:) nej det Àr bara micke som sjunger... tills jag fÄtt uppkopplat talkboxen iaf:)

LÄter helt klart som en lÄt som kommer funka pÄ radio tillsammans med morgonkaffet eller nÀr man Äker till jobbet i bilen.

Men det jag störde mig pÄ var övergÄngarna mellan dÄ sÄngen gÄr.

alltsÄ techno tjafset flörparna eller vad man kallar det. om man fÄr bort det och kommer pÄ nÄgot bÀttre sÄ blir det nog en hel lÄt.. som ja kan lyssnas pÄ

menar du beat-partierna? hmnja. jag vill gÀrna ha mer av dem istÀllet:) upplÀgget i denna version Àr lite knasigt, vi vet.. fick mecka om allt i sista stund.. men vi ska göra om det med det "riktiga" introt vi har.. dÄ faller nog allt pÄ plats.

Älskar den. Skön melodi. Blir kanske aningen enformig nĂ€r man bara sitter och lyssnar. Men pĂ„ dansgolvet kommer den funka riktigt bra. Schyst mixat, bra ljudval. Gillar er sĂ„ngare, har en skön kĂ€nsla.

MÄste sÀgas: Fan vilken skön baseline. BÄde ljudmÀssigt och rytmiskt sett.

Gillar ert sound. Enkelt och glatt.

Mvh

Fredrik Sonefors

Kul att höra Sonefors!🙂 vi kommer nog fortsĂ€tta att köra pĂ„ detta stuket.. jag Ă€r helt förĂ€lskad i 80talet för tillfĂ€llet.. sĂ„ lite mer sĂ„nt blir det nog!

Kan Àven berÀtta att vi HAR denna lÄten helt gjord i 80tals stuk.. med verser, bryggor, gamla trummaskiner osv.. ska bara fÄ klart skiten sen kan vi lÀgga upp den!

Ja, den har satt sig pĂ„ hjĂ€rnan ialfall. 🙂

Gillade tjerna lÄten eller?

/M

jorÄ den gick hem rÀtt bra:) den vann nÄgon tÀvling dÀruppe för bÀsta russ-lÄt hörde jag!

tack för er respons!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Skönt att ha lite lirare hĂ€r pĂ„ forumet med lĂ„tar som slĂ€pps och som faktiskt liras pĂ„ klubbarna. Annars Ă€r det ju mest glada amatörer hĂ€r 😉 (no offense). Kul att ni tar er tid att svara pĂ„ frĂ„gor oxĂ„, keep it up.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...