Jump to content
Annons

Audiorent

Recommended Posts

När jag kollade ifall den utmärkte pluggtillverkaren Massey kommit med något nytt hittade jag ett antal små verktyg som kallades för Massey Tools. Man får klicka på ABOUT och sen PRO TOOLS PLUG-INS

Levererar naturligtvis en direktlänk så att ni inte sliter på musen i onödan ! 😉

Massey Tools

pluggen "Talkback" är guld värd. Eftersom jag ännu inte bestämt mig för vilken Talkbackstation jag skall köpa så har jag helt enkelt kopplat in en mic på en auxkanal för att kunna prata med musikerna. Det är ju bara det att man glömmer ju att stänga av den hela tiden. TALKBACK-pluggen lägger man helt enkelt på den kanalen och så fort man trycker på PLAY eller REC så mute:as den auxen... otroligt smidigt.

tb.jpg

SLACKER har jag inte testat ännu men verkar vara en smart autobackupfunktion.... Har en Autobackup idag med ett MAC-program som en gång om dagen backar upp allt den en annan hårddisk men denna är kanske ännu smartare eftersom den kopierar direkt efter man spelat in något nytt.

Har ni inte testat MASSEYS andra pluggar (som går att använda gratis i en enklare version) så bör ni göra det. De är riktigt bra

Massey Plugins

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Man får ju tänka på att komma ihåg inställningarna eftersom de resettas när man startar om ett projekt. Annars tycker jag deras gratispluggar är riktigt användbara.

edit: fast den du länkade till verkar inte ha den begränsningen.

Redigerat av Apep
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...