Jump to content
Annons

Eländiga virvlar!


rockdemon

Recommended Posts

Annons
  • Svar 66
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

har försökt få till bättre virvel, nu låter den lite lös bara. annars tycker jag att den låter bättre än innan. låter som om det är en kudde man slår på men ändå. finns i rock/metal kategorin och heter Take Me Away

Link to comment
Dela på andra sajter

AD är skit precis som de andra trumprogrammen. De är inte inspelade i några überbra rum, de är inspelade i på tok för små rum.

Jag vill minnas att AD är inspelat på Decibel i Stockholm.

studio1.jpg

Reason Drum Kit är iaf inspelat i Atlantis (också i Stockholm)

bild46.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill minnas att AD är inspelat på Decibel i Stockholm.

Japp. Det rummet är inte så stort, ca 50 kvm. Jag håller inte med om tesen stort = bra, litet = dåligt som nån allmängiltig sanning:)

Det beror ju på vilket sound man vill ha.

Retro och de kommande Jazzpaksen är inspelat på Studio 301, det är närmare 100 kvm och säkert 4-5 meter i tak.. Mer rum där helt klart!

Link to comment
Dela på andra sajter

varför gör du det?

Satt också och funderade på det.

Lyssnade lite på låten Gustav hade laddat upp och där lät virveln helt normal, inte utsläckt.

Det skulle kunna vara en av kablarna eller mikrofonerna som har omvänd polaritet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt också och funderade på det.

Lyssnade lite på låten Gustav hade laddat upp och där lät virveln helt normal, inte utsläckt.

Det skulle kunna vara en av kablarna eller mikrofonerna som har omvänd polaritet.

kan vara att den gamla sanningen att man ska vända undermicken om man mickar med två - en över å en under - ligger å spökar?

tyckte hans virvel lät "klokk" istället för "pang" som ligger närmare mitt ideal

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...