Jump to content
Annons

Mixing Tutorial - Metal/hårdrock


Sphinxter

Recommended Posts

Har sett att det finns en del dvd tutorials på nätet som man kan köpa. Är det någon som vet om det finns några för just Metal/hårdrock där man får lära sig att mixa gitarr bas trummor O sång utifrån genren. Och några som är bra. Vill inte ha tipås på dvd som går igenom grunden från början - typ: så här funkar en Kompressor, bla bla bla.

Tack för tipsen 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Något sådant skulle även jag vilja ha. Men har inte lyckats hitta något för denna genre.

Dock har Lamb of God släppt specialare av deras två senaste plattor med stems att mixa själv. Så man kan få en hint om hur de olika instrumenten låter individuellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Har sett att det finns en del dvd tutorials på nätet som man kan köpa. Är det någon som vet om det finns några för just Metal/hårdrock där man får lära sig att mixa gitarr bas trummor O sång utifrån genren. Och några som är bra. Vill inte ha tipås på dvd som går igenom grunden från början - typ: så här funkar en Kompressor, bla bla bla.

Tack för tipsen 🤪

Det spelar ingen roll vilken musikstil man spelar. Teknikerna är desamma. Dessa dvds passar för alla, oavsett genre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det spelar ingen roll vilken musikstil man spelar. Teknikerna är desamma. Dessa dvds passar för alla, oavsett genre.

Jo jag förstår det. Men mixingen skil 😳 jer ju sig från stil till stil. Hur man mixar en tung gitarr skiljer ju sig från t ex en jazz gitarr, osv. Och det är det jag är ute efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jo jag förstår det. Men mixingen skil 😄 jer ju sig från stil till stil. Hur man mixar en tung gitarr skiljer ju sig från t ex en jazz gitarr, osv. Och det är det jag är ute efter.

Jo jag förstår. Det är roligare se en metalmix än en kass poplåt i stil med de videos som finns. Speciellt om man inte gillar pop då suger det riktigt fett. Det här är något som de borde satsa på. Enda alternativet är då som sagt var mix it like a record antar jag. Inte sett den själv dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...