Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Vad Àr era bÀsta tips panorerings-pluggar?

hade varit kul o testa lite nya pluggar inom de omrÄdet!... har enbart anvÀnt den som finns med i Waves paketet!

Mvh/Tuben

Annons
Postat

Gillar TAL-Dub som Ă€r ett dub-delay som man kan göra rĂ€tt sköna stereodelay med 😉

Postat (redigerat)

Majken har ju en gratis variant jag gillar, som Àven kan tempo syncas, www.majken.se

Redigerat av audioman
  • 1 mĂ„nad senare...
Postat
Jag förstÄr inte. Panorerar gör man vÀl i sin daw?

Autopanoreringar, Àr det inte vanlig automatisering?

Upplys mig gĂ€rna â˜ș

mvh

peter

Exakt... varför ska man ha pluggar för panorering? och framförallt, varför ska man fuska sig till "dubbar" som ÀndÄ lÄter fejk nÀr man anvÀnder pluggar till det?

L / R .. finns ju i varenda sequencer? kÀnns sjukt onödigt att skaffa sig panpluggar :S

Postat
Exakt... varför ska man ha pluggar för panorering? och framförallt, varför ska man fuska sig till "dubbar" som ÀndÄ lÄter fejk nÀr man anvÀnder pluggar till det?

L / R .. finns ju i varenda sequencer? kÀnns sjukt onödigt att skaffa sig panpluggar :S

Nu handlar det vÀl inte bara om att panorera vÀnster eller höger. Autopan som nÄn nÀmnde kan ju vara rÀtt coolt, t.ex. att man kan lÄta ett ljud svepa fram och tillbaka frÄn vÀnster till höger i sync till host-tempot.

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Det Ă€r vĂ€l om man har mono spĂ„r och vill ha stero? har jag fel? 😐

• 2 veckor senare...
Postat
Det Ă€r vĂ€l om man har mono spĂ„r och vill ha stero? har jag fel? 😆

NÄgon sa mig att en ljudkÀlla som Àr i mono alltid förblir mono.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.