Tuben Posted March 14, 2009 Posted March 14, 2009 Tja! Vad är era bästa tips panorerings-pluggar? hade varit kul o testa lite nya pluggar inom de området!... har enbart använt den som finns med i Waves paketet! Mvh/Tuben
Tracer Posted March 14, 2009 Posted March 14, 2009 Gillar TAL-Dub som är ett dub-delay som man kan göra rätt sköna stereodelay med 😉
Utan Namn Posted March 14, 2009 Posted March 14, 2009 Jag behöver också en bra gratisplugg som man kan göra bra autopanoreringar med. Till mac då.
audioman Posted March 15, 2009 Posted March 15, 2009 (edited) Majken har ju en gratis variant jag gillar, som även kan tempo syncas, www.majken.se Edited March 15, 2009 by audioman
dysfunctional Posted March 15, 2009 Posted March 15, 2009 Jag förstår inte. Panorerar gör man väl i sin daw? Autopanoreringar, är det inte vanlig automatisering? Upplys mig gärna 😉 mvh peter
trancer Posted April 27, 2009 Posted April 27, 2009 Jag förstår inte. Panorerar gör man väl i sin daw? Autopanoreringar, är det inte vanlig automatisering? Upplys mig gärna ☺️ mvh peter Exakt... varför ska man ha pluggar för panorering? och framförallt, varför ska man fuska sig till "dubbar" som ändå låter fejk när man använder pluggar till det? L / R .. finns ju i varenda sequencer? känns sjukt onödigt att skaffa sig panpluggar :S
Neosus Posted April 27, 2009 Posted April 27, 2009 Flux Stereo Tool brukar jag använda. Mest för att sjustera stereobilden med. Men det går att panorera med den oxå. ☺️
jarlo Posted April 27, 2009 Posted April 27, 2009 Exakt... varför ska man ha pluggar för panorering? och framförallt, varför ska man fuska sig till "dubbar" som ändå låter fejk när man använder pluggar till det? L / R .. finns ju i varenda sequencer? känns sjukt onödigt att skaffa sig panpluggar :S Nu handlar det väl inte bara om att panorera vänster eller höger. Autopan som nån nämnde kan ju vara rätt coolt, t.ex. att man kan låta ett ljud svepa fram och tillbaka från vänster till höger i sync till host-tempot.
wocketdm Posted May 28, 2009 Posted May 28, 2009 Exakt... varför ska man ha pluggar för panorering? och framförallt, varför ska man fuska sig till "dubbar" som ändå låter fejk när man använder pluggar till det? L / R .. finns ju i varenda sequencer? känns sjukt onödigt att skaffa sig panpluggar :S Det är väl om man har mono spår och vill ha stero? har jag fel? 😐
base10 Posted June 8, 2009 Posted June 8, 2009 Det är väl om man har mono spår och vill ha stero? har jag fel? 😆 Någon sa mig att en ljudkälla som är i mono alltid förblir mono.
Recommended Posts