Jump to content
Annons

Studio Tutorials?


Niiles

Recommended Posts

Satt och funderade lite i den sena timman här.

Hade det inte vart skojj med egna Video Tutorials?

Att kunna dela med sig med tips och tricks för fx, sång, eq och allt möjligt.

Det är ju ändå roligare att se på och lyssna när någon gör något kul än att läsa sig till det.

Jag själv hade tyckte det var roligt och haft en egen videoavdelning med sånt här på forumet.

Vet inte hur alla här tycker till om det?

Vet ju att det finns miljoner på youtube men vore kul om vi hade en egen avdelning!

Jaja bara en idé.

Tjoho!

EDIT: Sjutton gubbar! Denna ska ligga på "Om sajten" Vore snäll om nån kunde flytta den.

Redigerat av Niiles
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fantastisk ide!! Gärna med en slags genomtänkt katalogisering. Det finns ju som sagt en del sådan här videos ute på nätet, men jag har inte sett någon samling med riktigt bra struktur, hittils. Underbar vision detta. Hoppas, hoppas STUDIO nappar.

Redigerat av svante
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé och rolig idé. Men hur gör man om man vill spela in en video av det man gör på skärmen? Sitter på en MAC.

MVH

Anders

Använder Google, Download.com eller Versiontracker.com.

EDIT: För övrigt en bra idé!

Redigerat av osiris
Link to comment
Dela på andra sajter

Använder Google, Download.com eller Versiontracker.com.

EDIT: För övrigt en bra idé!

Trevligt svar. Menade mer vad man behöver för mjukvara. Vad som är bra. Om man söker på något på exempelvis google, download.com så får man oftast upp massa alternativ. Ge mig en bra anledning till att testa alla dessa istället för att fråga någon som kanske redan testat och vet med sig ett bra alternativ. Nä, osiris, jag tyckte du va lite snabb med att slänga ur dig det svaret.

Nä, men visst, jag ber om ursäkt för mig fråga och kommer då hädanefter använda mig av google, support och kontakter i första hand.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Trevligt svar. Menade mer vad man behöver för mjukvara. Vad som är bra. Om man söker på något på exempelvis google, download.com så får man oftast upp massa alternativ. Ge mig en bra anledning till att testa alla dessa istället för att fråga någon som kanske redan testat och vet med sig ett bra alternativ. Nä, osiris, jag tyckte du va lite snabb med att slänga ur dig det svaret.

Nä, men visst, jag ber om ursäkt för mig fråga och kommer då hädanefter använda mig av google, support och kontakter i första hand.

MVH

Anders

Har sett jättebra program för att spela in video direkt från skärmen. Ska kika upp vad programmet det heter så återkommer jag :rolleyes:

EDIT: Camtasia

Detta ska vara det populäraste programmet. Finns en liten film på hemsidan hur det funkar. Kan tydligen göra många bra saker 😉

Finns både till pc och mac!

Redigerat av Niiles
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...