Jump to content
Annons

Skumt fel. Problem med inspelning och uppspelning.


BratBasher

Recommended Posts

Jag vet inte riktigt fall det blir på rätt ställe men tror det.

jag har cubase 4 Le och ett ua-25

problemet e först så att när jag öppnar cubase så får jag ingen signal från min mick, jag har kollat alla inställningar och allt är precis som jag brukar ha när allt funkar som det ska. Sedan startar jag om programet och donar runt lite ställer fram och tillbaka och sen vips får jag signal in jag börjar spela in och ska sen spela upp då hörs inget (ja jag har avmarkerat "högtalarknappen" och så vidare i cubase). Det skummaste e att jag inte kan spela upp något ljud alls, inte ur iTunes eller nått. Utan måste installera om drivrutinerna helt för att kunna spela upp.

Och då kan man tycka att det ska funka som vanligt och gå och spela in men nej nej funkar inte alls samma sak har hänt för mig tre gånger nu.

Har någon nån aning om vad som kan vara fel?

BTW kör windows xp tyvärr......

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kört med samma installation länge? När drivrutinerna börjar krånga/hänga så skulle jag nog säga som att Rabieshunds förslag börjar lukta gott. Eller så får du väl byta till Linux om du tycker att Windows är pest.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det kanske bara finns det alternativet det e ju surt dock känns det som. Det tar sån tid att sätta sig in i linux annars hade jag bytt direkt sen finns det inga bra drivrutiner för mitt ljudkort (som jag har sett).

Jag formaterade för kanske några månader sen, mindre än ett halvår alla fall. En dum fråga nu bara för att kolla fall det kan vara minsta chans. Jag har precis köpt monitorer som jag har kopplat till ljudkortet det kan inte ställa till med problem. (Känns rätt otroligt då jag kört lurar förut utan några problem)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...