Jump to content
Annons

Någon som är bra på att programmera MIDI trummor?


hackeman

Recommended Posts

Har råkat bygga en låt på den här loopen (110 bpm):

http://hacke.nu/files/EA0141_Loop_R8electr1.wav

Och nu vill jag göra trummorna lite roligare själv, men lyckas f-n inte programmera motsvarande i MIDI med motsvarande samplingar, speciellt inte den öppna hi-haten och den där skoskrapande sulan till virveltrumma.

Nån som gillar den här typen av utmaningar? 🙁

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har råkat bygga en låt på den här loopen (110 bpm):

http://hacke.nu/files/EA0141_Loop_R8electr1.wav

Och nu vill jag göra trummorna lite roligare själv, men lyckas f-n inte programmera motsvarande i MIDI med motsvarande samplingar, speciellt inte den öppna hi-haten och den där skoskrapande sulan till virveltrumma.

Nån som gillar den här typen av utmaningar? 🙂

Har du rätt samples så kan de inte vara SÅ svårt, eller så förstår inte jag vad du menar. Jag ser det som att du har alla samples (motsvarande) som är i det där klippet, sedan ska du bygga upp samma sak själv sedan ändra lite på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du rätt samples så kan de inte vara SÅ svårt, eller så förstår inte jag vad du menar. Jag ser det som att du har alla samples (motsvarande) som är i det där klippet, sedan ska du bygga upp samma sak själv sedan ändra lite på det?

Precis så menar jag, men jag har alltså inte alla (motsvarande) samples.

Störigt att man inte får notify via email när nya inlägg görs i ens trådar.. fast att man angett att man vill ha precis just det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis så menar jag, men jag har alltså inte alla (motsvarande) samples.

Störigt att man inte får notify via email när nya inlägg görs i ens trådar.. fast att man angett att man vill ha precis just det.

Jag har också ett problem angående det, vissa trådar funkar det inte i för mig. Bevakade en tråd sedan så trodde jag att tråden dog eller något, så tittar jag manuellt, så har 5 pers skrivit. Och ibland funkar det varannan gång på en tråd. Lustigt. Men du, prova att ta en sample i taget o var exakt, precis och lägg ner lite tid. Lovar att de ska funka 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...