Jump to content
Annons

mexikansk eller japan strata


rockstone

Recommended Posts

hej tänkte köpa en fender strata och en usa tillverkad verkar lite dyrt, har en squier som blev helt ok efter bandslip och intonering men den brusar så mycket så jag får väll köpa en ny mistänker jag och då borde d ju va bättre med en fender stratocaster, frågan är vilket är bäst , mexioco tilverkad eller japan tillverkad? nån som kan hjälpa mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
ok tack för svaren, e det stor skilnad på japan och usa strator, problemet me min squire är att de brusar absolut mest i stall micen, kan d va den som e dålig eller e den typ vassat närmast stallet så d brusar mest i den automatiskt?, hals micen är ju tyst

Japan Strator håller den högsta kvalitèn angående allt förutom ljudet. Fender håller förmodligen en del mickar eventuellt även tremolon endast för US made.

Begagnade japanska Stratcloner de är snudd på lika värda som de äkta..

Link to comment
Dela på andra sajter

precis, om det bara är brummet du stör dig på så borde du spana in mickar istället för gitarrer, fast akta dig för de som jag köpte. köpte Lundgren Hot. dom brummar så mkt att jag helt gett upp att spela på den gitarren...

Link to comment
Dela på andra sajter

Humbucker är skit på en strata. Bra singelcoil är överlägset. Kolla in noiseless tex. Såna beg set säljs ibland. Gillar du gitarren efter bandslip osv är det helrätt att byta mickar. Prova en strata med noiseless nånstans så slipper du fundera.

Jag har oxå haft Seymore Duncans Hotrail, sån skit lessnar man snart på.

Allra bästa mickarna tycker jag Delta Tone är. Rätt hanterade är det lilla surret som blir faktiskt en del av att mickarna låter bra. Surret hörs inte när man spelar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Humbucker är skit på en strata. Bra singelcoil är överlägset. Kolla in noiseless tex. Såna beg set säljs ibland. Gillar du gitarren efter bandslip osv är det helrätt att byta mickar. Prova en strata med noiseless nånstans så slipper du fundera.

Jag har oxå haft Seymore Duncans Hotrail, sån skit lessnar man snart på.

Allra bästa mickarna tycker jag Delta Tone är. Rätt hanterade är det lilla surret som blir faktiskt en del av att mickarna låter bra. Surret hörs inte när man spelar.

Vill man ha en flexibel strata som kan lira det mesta så är singlecoils + en humbucker i stallet svårslaget.

Jag kör själv singles i hals och eggläget och en fullstor humbucker i stallet.

Noiselessmickar (stackade singelcoils) är ju ett bra mellanting mellan singlecoil och humbucker.

En intressant tråd här om noiselessmickar: http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&...8-04-0810:37:51

Finns många grymma gitarrister som lirar med stackade singlecoils (noiseless) som låter hur bra som helst så jag håller inte med om att de är skit. Det finns många modeller att prova. Beck och clapton kör med noiseless, men många purister vill ha det klassiska singlecoilljudet och får då kompromissa med att ha lite brum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man ha en flexibel strata som kan lira det mesta så är singlecoils + en humbucker i stallet svårslaget.

Jag kör själv singles i hals och eggläget och en fullstor humbucker i stallet.

Noiselessmickar (stackade singelcoils) är ju ett bra mellanting mellan singlecoil och humbucker.

En intressant tråd här om noiselessmickar: http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&...8-04-0810:37:51

Finns många grymma gitarrister som lirar med stackade singlecoils (noiseless) som låter hur bra som helst så jag håller inte med om att de är skit. Det finns många modeller att prova. Beck och clapton kör med noiseless, men många purister vill ha det klassiska singlecoilljudet och får då kompromissa med att ha lite brum.

Jag har inte idgats att orda i denna sak men nu så tänker jag i alla fall.

En fatsrat är en abnormitet som inte ger det bästa av två världar utan snarare hälften av var.

En purist gillar när det låter trä.

En hevayguy gillar när det låter stål.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...