Jump to content
Annons

Folkmusik För Alla - Nyset


antont

Recommended Posts

LÅTNAMN: Nyset

ARTIST/GRUPP: Folkmusik För Alla

GENRE: Folkmusik

LÅTLÄNGD: 7.43

KOMPOSITÖR: Anton Teljebäck

PRODUCENT: Anton Teljebäck, Jonatan Sandberg Forsgren

INSPELNINGSÅR: 2003

FORMAT: mp3

STORLEK: 13,3 megabyte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Nyset

Lite folkmusik kanske kan smaka!?

Redigerat av antont
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Snygg dynamik. speciellt visparna i den tidigare delen.. så närvarande men ändå så låga i volym.. har du använt GT 2 mickarna på något av detta?

Det enda som känns lite konstigt är när man lyssnar i lurar, att det är mer diskantinnehåll i vänster kanal..?

tänker närmast på fiolen och gitarrens strängljud, det finns inget direkt som kontrar i högra kanalen..

Men det var rasande fint inspelat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket snyggt och lite ovanligt. Fast jag skulle nog kalla det mer jazz än folkmusik. Men det är ju en smaksak. Rolig instrumentering.

Jag kan ha svårt för folkmusik när det är typ spelmannen "flestafille" som misshanldar ett ostämmt dragspel, men det här gillar jag. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar medan jag skriver..

Fasen, hur har jag kunnat missa detta! Det här var ju ungefär hur mysigt som helst. Berätta gärna hur du gjort när du spelat in. Låter väldigt ambitiöst! Jäklar vad ni lirar bra. Riktigt sköna harmonier som kommer in vid 3.45

Sedan tycker jag att det är himla skoj att höra annat än mördartechno här på studioforum.. och detta måste nog vara så långt ifrån just techno man kan komma 😉

.. inte för att jag har något emot techno, men ibland är man mätt

Redigerat av nev
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite mer om inspelningen:

Etta spelades in innan jag byggde upp egna grejer, så vi använde oss av en gymnasieskolas prylar.

Fiol och Nyckelharpa spelades in med en stor, svart ADK-mik som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Mandolan med samma mik + 1 inbyggd piezomik för botten. Elbas DI, och slagverk bestående av Cajón och div plock mikades av en AKG 414 för vispljudet, en liten KM-mik hundra-nånting.. som OH samt en AKG 112a bak på cajónen (motsv BD).

Blev nån klokare på detta!? Kanske inte men jag får i alla fall tacka för fina komplimanger!

Tack tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...