Jump to content
Annons

Telia Music Player


Overkill

Recommended Posts

Såg en annons för Telia Music Player och ja, det verkar ju ha samma upplägg som Spotify, med den stora skillnaden att man även får ladda hem musiken (och de försvinner inte när prenumerationen avslutats). Är det någon som testat (det är gratis att testa i tre månader för Teliakunder)?

"Ladda ner obegränsat med musik både till mobilen och datorn helt lagligt genom att teckna en musikprenumeration."

och

"Telia Music Player är en musikspelare som du kan ladda ner antingen till din mobiltelefon eller till datorn. Du kan då ladda ner miljontals låtar lagligt för bara 99 kr/30 dagar."

Dessutom verkar surfkostnaden det innebär ingå i prenumerationskostnaden. I princip verkar ju den här ha allt som man sagt att Spotify saknar. Skulle vara kul att veta hur utbudet ser ut dock. 🙂 Hade gärna testat själv, men det är en .exe-fil man får ladda hem för att installera programmet. 😉

http://noje.telia.se/musik/musicplayer/

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vilka ljudformat stödjer Telia Music Player? SDC, AAC, APL, MP3, WMA, WAV, M4A , AAC/AAC+ och MP4

Kvaliten 64 kbsp

Kan jag skicka vidare låten till en kompis? Nej, detta tillåts inte av skivbolagen.
Får jag behålla min musik och personliga spellistor om jag avslutar tjänsten? Musiken eller dina egna spellistor som du har laddat ner blir spärrade om tjänsten avslutas. Aktiverar du tjänsten igen kan du fortsätta lyssna på den musik och personliga spellistor som du laddat ner tidigare.

Från FAQen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skumt. Jag har testat och det var helt okej kvalitet. Inte sämre än Spotify, vad jag kunde höra.

Därmot var det lite struligt att föra över från datorn till telefonen, det tog en stund att uppdatera biblioteket i mobilapplikationen.

Men i övrigt var det helt okej ...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Från FAQen.

Helt Ok ljudkvalitet tycker jag. Och utbudet är fantastiskt. Men om du ska byta ut en dator när du fyllt taket för tre behöver du ringa supporten på 90200. Och den har öppet 9-17 vardagar. Du kan alltså inte göra det själv i ditt konto. Krångligt! Jag fick prata med fem personer innan jag fick beskedet att supporten var stängd.

Sorteringen av låtar i mobilen verkar ogenomtänkt. Enda sättet jag hittat för att hantera låtordningen på album så att den stämmer med originalet är att manuellt göra spellistor. Och det är omständligt i min telefon. I datorns Player verkar dock låtordningen hänga med inom albumen.

Så jag är rätt tveksam till om jag ska börja betala när de tre månadernas gratisperiod är slut ... Om de inte förbättrar användarvänligheten vill säga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...