Jump to content
Annons

Vista kan inte spela upp ljud från två olika program?


danielssondesign

Recommended Posts

Hej!

Jag försöker få min PC att fungera igen så jag kan använda den också (utöver min macbook pro) för att producera musik.

Men det är lite jobbigt när jag inte kan köra Reason och växla till windows media player (el. liknande) samtidigt.

Startar jag WMP först så fungerar inte ljudet Reason (Dock fungerar det om jag väljer det internet ljudkortet, men då blir det latency när jag har mitt midi-keyboard inkopplat)

Startar jag Reason först (och jag har laddat ner "ASIO for All" drivrutiner) så fungerar inte WMP när jag använder ASIO.

Finns det något sätt där jag kan använda Reason utan latency med midi och samtidigt kunna växla till WMP och spela musik?

Hänger någon med i problemet?

Det är antingen eller... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag försöker få min PC att fungera igen så jag kan använda den också (utöver min macbook pro) för att producera musik.

Men det är lite jobbigt när jag inte kan köra Reason och växla till windows media player (el. liknande) samtidigt.

Startar jag WMP först så fungerar inte ljudet Reason (Dock fungerar det om jag väljer det internet ljudkortet, men då blir det latency när jag har mitt midi-keyboard inkopplat)

Startar jag Reason först (och jag har laddat ner "ASIO for All" drivrutiner) så fungerar inte WMP när jag använder ASIO.

Finns det något sätt där jag kan använda Reason utan latency med midi och samtidigt kunna växla till WMP och spela musik?

Hänger någon med i problemet?

Det är antingen eller... 😕

Jag vet bara, att i Cubase SX3, måste man se över en inställning som heter "Release ASIO-driver..." för att kunna ha Cubase igång samtidigt som tex valfri mediaspelare. Kanske Reason har någon liknande inställning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmpphh, och jag som trodde du var seriös här på forumet... Men NÄNÄ!!!!

Nästa gång vi står på scen så är det jag som kommer att visa nakenbilder på dig och skratta ondskefullt...

Lungt, har inget att skämmas över. Frågan är hur du får tag i nakenbilder på mig.. ? smygfotar du? nörd

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...