Jump to content
Annons

Att tjäna pengar på sin musik


poppy2

Recommended Posts

Annons

Även om ni som är en smula negativa skulle ha rätt idet ni påstår så begriper

jag ändå inte att ni måste vara otrevliga, för det finns ingen som helst anledning till det.

Oavsett hur mycket veteraner och hur duktiga ni påstår att ni är osv.

Vill ni inte ha in mer folk på forumet eller? Själv känner jag lite att vad ska man göra här,

där folk får på "tafsen" titt som tätt bar för att dom inte har samma kunskaper som er.

Tänker inte "hänga ut vilka det handlar om, för det vet nu själva"

Har kollat i flera trådar å finner att det är ungefär samma klientel som kör med den otrevliga

stilen. Varför? Är vi inte här för att hjälpa varandra ?

//John Redforsen.

Ps//Törs tala om vem jag är och stå för det med,,,till skillnad mot "vissa" andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste nog instämma med John lite.

Vi har moderatorer som inte många klagar på speciellt ofta. Låt dom göra bedömningen i såna här fall.

I allt större mängd så börjar vi se människor skriva "ursäkta min dumhet om jag förstår fel" eller "säg till om jag ställt en galen fråga" eller "ledsen om jag är korkad, men jag fattar faktiskt inte" och andra dylika formuleringar redan i trådarnas frågeställningar. Det är tydligt att folk är ganska oroade över att bli anfallna, att en helt naturlig fråga upplevs som att blotta strupen och göra sig tillgänglig för fördummande. Jag gillar inte den utveckligen. Alla har vi saker vi funderar och undrar över, och hånar man någons kunskapsnivå (ja sånt förekommer här), så kan man ju betänka att man själv låg under den nivån, för inte alltför längesen. Alla har vi saker vi inte vet eller inte förstår, och ingen vill bli mobbad för att man frågar om något man inte känner till. Det vill inte jag, inte du, ingen annan heller.

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses. Ovanligt spydiga ni är idag? Bara för att hans första inlägg handlar om en hemsida så fastslår ni direkt om att han ligger bakom hemsidan och gör smygreklam om den, utan att ni vet. Mycket onödigt det här och skapar tråkig stämning. Det är sånt här som ger ett forum dåligt rykte.

Välkommen Poppy2, synd att du fått sånt här bemötande att börja med. Annars är det ofta rätt trevligt här men finns undantag, liksom det här.

jösses.

Mvh

MEmphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses. Ovanligt spydiga ni är idag? Bara för att hans första inlägg handlar om en hemsida så fastslår ni direkt om att han ligger bakom hemsidan och gör smygreklam om den, utan att ni vet.

Har jag fel ber jag om ursäkt. Det är bara att kliva in här och dementera, poppy. 😉

Men för att hålla sig till ämnet - och då på ett ärligt vis - skulle det vara trevligt att få höra från poppy vad som skiljer den här sidan från andra på marknaden? Det var min ursprungliga fråga.

Eller det kanske är okänsligt och spydigt att ens vilja diskutera saken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag fel ber jag om ursäkt. Det är bara att kliva in här och dementera, poppy. 😑

Men för att hålla sig till ämnet - och då på ett ärligt vis - skulle det vara trevligt att få höra från poppy vad som skiljer den här sidan från andra på marknaden? Det var min ursprungliga fråga.

Eller det kanske är okänsligt och spydigt att ens vilja diskutera saken?

Eftersom jag inte startat sajten så vet jag inte vad som skiljer dem så mycket ifrån andra ställen, FÖRUTOM det självklara som jag skrev i första inlägget, Att man som artist får faktiskt betalt när någon lyssnar, det kostar inget för varken artisten eller den som trycker på play . Detta tycker jag e en jäkligt fin och bra idé som du som artist eller vad du nu är, borde använda istället för att ladda upp din musik på youtube där folk kan lyssna gratis...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta om jag bidrog till tråkig stämning i den här tråden.

Det ursprungliga inlägget passar utmärkt som sajttips även om jag personligen inte går igång på den typen av sajter.

Hur som helst, vilken brakstart Poppy! Välkommen till forumet! 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta om jag bidrog till tråkig stämning i den här tråden.

Det ursprungliga inlägget passar utmärkt som sajttips även om jag personligen inte går igång på den typen av sajter.

Hur som helst, vilken brakstart Poppy! Välkommen till forumet! 😑

haha thx

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul forum det här!

Tittade in för första gången i slutet på förra året och fastnade i creels oändliga gitarrmiknings-diskussion. Oerhört rolig läsning.

Sen dyker denna upp.

Däremellan finns många andra intressanta och lärorika inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste ändå säga att tanken bakom hemsidan är riktigt bra men det är ju inte så konstigt att det inte fungerar.

Men om alla stora artister hade lagt ut sin musik på en sådan hemsida, alltså om man skulle kunna hitta allt så skulle det vara prefekt. Men i nuläget är det ju bara massa amatörer som vill tjäna lite cash. En blandning av amatörer och proffs så skulle det va bra:)

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Folket på Studio jag säger då det alltid lika vänliga och villiga att välkomna nya medlemmar och idéer. För att inte tala om den fördomsfria inställning som råder till nya tag för att promota sig själv och sin konst. Det är sånt som gör att man trivs här och alltid bemödar sig om att ha en vänlig och förstående ton och aldrig så vitt jag minns har jag ens tänkt tanken att be nån fara å flyga. Det känns som att det inte behövs faktiskt, så varm o go blir man varje gång vi byter åsikter här. Ja det är så nära Nirvana det går att komma.

OBS! nedantsående är reklam, jag säger till när det slutar så den som vill kan ta tillfället i akt och helt enkelt blunda eller passa på att lura ut nåt klurigt att infoga i tråden om privatkopiering eller var det kanske pirat. Hmm osäker på det, hur som helst branschen går på knena de e lege att pröjsa för tonerna nu annars sitter alla me en sån där jäla Ajpåd mot örat till sist och tankar dyrt från Ajtjuns torsk å slavar under äpplet.

Har jag föresten berättat att jag och BS har lite videos på

http://se.youtube.com/burninsven

och på

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=189508

finns det ljud utan bild.

Visst fan det har jag ju, glömde det och nu e det kört.

Äkta amateur art att åtnjuta helt gratis men var inte snåla nu utan ta och passa på när det ändå blev läge och skicka en tia eller två till rädda barnen.

Nu kan ni titta igen!

Bra att veta för den nytillkomne till sandlådan:

Du måste vara minst Harvard på allt från datorer till nya handdukar på muggen innan du ens funderar på att yttra dig för annars blir vi trötta och för guds skull det finns en sökfunktion.

Vet du inte hur många fläktar det går åt per UAD kort så eru dum.

I så fall knappa in följande i sökfunktionen "jag kan inte höra skillnad på sidechain och en brunstig älgtjur" så får du upp allt från presets för lead motivet till Barna på Frostmofjället, Långa bollar på Bengt, Vem fan har snott min fällkniv och Honky Tonk Women i Ö dur med Kurt Helmers.

Det e sånt vi vet här så kom inte å kom.

Här är det vänliga veckan minst två sekunder varje århundrade och det e vi stolta över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bett ngn mod med rättigheter att rensa upp här... det är ju fan rena lynchstämningen hos vissa inläggare, helt utan anledning. Tror ni att CIA lyssnar av er studio också eller? Det är ju halvt rubbat att komma med en massa beskyllningar när ni inte vet vem trådskaparen är utan bara förmodar att han är snubben bakom sajten. Otroligt trist!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tråd.. eller vad man nu ska säga.. intressant kanske passar bättre..

poppy2, najs låt du lagt upp på ubetoo.com 😄

vad medlem på mp3.com för typ 10 år sen, som byggde på lite liknande grej att man som amatör kunde tjäna lite småpengar

på sin musik. Kändes grymt roligt att få lite bekräftelse och nån enstaka krona på det man tycker är skoj att göra.

Sen att folk på den här siten är som de är går ju inte att göra så mycket åt, den sorten är vanlig på de flesta forum har jag märkt.

Fortsätt poppa allihopa 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har det för betydelse hur många många inlägg jag eller någon annan har gjort ?

det handlar om att du som inte gjort annat än pushat för din egen musik i åtta inlägg knappast är den som ska skriva andra på näsan om att bidra till hjälp för varandra

Link to comment
Dela på andra sajter

det handlar om att du som inte gjort annat än pushat för din egen musik i åtta inlägg knappast är den som ska skriva andra på näsan om att bidra till hjälp för varandra

Men nu var det ju inte Redforsen som pushade för sin musik, utan Poppy som pushade för en sida med många olika artisters musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
drloop (oregistrerad)

Att tjäna pengar på sin musik innebär att man måste lägga ned mer tid marknadsföring av sig själv än vad själva musiken, dvs den tid du lgger ned på att skriva och spela in musik.

Komma på nya marknadsföringstrick och idéer man kan tjäna pengar på tar tid och kraft. Ingen annan än du gör det åt dig om du inte har ett skivbolag eller liknande som gör det åt dig och tar stålar i transaktionerna emellan dig och dina fans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att tjäna pengar på sin musik innebär att man måste lägga ned mer tid marknadsföring av sig själv än vad själva musiken, dvs den tid du lgger ned på att skriva och spela in musik.

Komma på nya marknadsföringstrick och idéer man kan tjäna pengar på tar tid och kraft. Ingen annan än du gör det åt dig om du inte har ett skivbolag eller liknande som gör det åt dig och tar stålar i transaktionerna emellan dig och dina fans.

men de e ju det som e grejen för oss som e artister på ubetoo, vi marknadsför oss inte mer här än på myspace, bara att här får vi betalat. Jag menar jag har bytt ut alla mina myspace länkar på sajter till ubetoo, på facebook skickar jag ut mail till mina fangroups om musik jag laddar upp på ubetoo och sen rullar ju besöken in. ju större ubetoo blir ju mindre marknadsföring behöver jag göra, nu när det kommer mer å mer kända artister så kommer ju besöken automatikst till ubetoo. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...