Jump to content
Annons

Koppla Studio Projects B1 till datorn?


habben

Recommended Posts

Hej!

Helt nybörjare på det här med studio osv, har försökt söka utan resultat så behåll klagandet tack..

Jo, det är såhär att ja ska få Studio Projects B1... Och jag jobbar ju med musiken i FL osv, så skulle ju vilja koppla micken till datorn också.

Jag har inte fått mikrofonen än och vet inte om det följer med några sladdar eller liknande alls 🙂

De jag undrar är hur ja kopplar den till datorn så jag kan spela in? Eller vad jag behöver för att kunna spela in och sedan få det till datorn.

Hoppas det är en lätt fråga för er, tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Helt nybörjare på det här med studio osv, har försökt söka utan resultat så behåll klagandet tack..

Jo, det är såhär att ja ska få Studio Projects B1... Och jag jobbar ju med musiken i FL osv, så skulle ju vilja koppla micken till datorn också.

Jag har inte fått mikrofonen än och vet inte om det följer med några sladdar eller liknande alls 🙂

De jag undrar är hur ja kopplar den till datorn så jag kan spela in? Eller vad jag behöver för att kunna spela in och sedan få det till datorn.

Hoppas det är en lätt fråga för er, tack på förhand!

Första frågan du får tllbaka är naturligtvis..

Vilket ljudkort har du?

Är det ett internt ljudkort eller externt som du investerat i utöver datorn?

Ge oss den informationen så kan vi snabbt hjälpa dig.

Vänligen.

/Cruncharn'

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte datorn som de va och har inte satt ihop delarna själv, hur kollar man vad man har för ljudkort...

De som finns är Integrerat 7.1 HD-ljud via SPDIF

Ljudutgångar: 6 ljudportar på baksidan, hörlur + mick på framsidan

SPDIF optisk och koaxial

Redigerat av habben
Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver en preamp/ljudkort med fantommatning. Alla kondensatormikrofoner behöver stöm för att fungera.

Köp förslagsvis ett externt ljudkort (firewire om du har det, annars USB2) med preamp(ar) med fantommatning,

Redigerat av MrBluesman
Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver en preamp/ljudkort med fantommatning. Alla kondensatormikrofoner behöver stöm för att fungera.

Köp förslagsvis ett externt ljudkort (firewire om du har det, annars USB2) med preamp(ar) med fantommatning,

okok, något tips på något externt ljudkort isåfall? Och ja tänkte på sen på micken och kopplingen, kopplar man bara micken till det externa ljudkortet då isåfall?

Tack för så snabba svar! 🙂

EDIT; skulle CME Matrix Firewire interface funka tro? Och vad för sladd ska ja koppla mellan micken& ljudkortet? och sista frågan, måste jag ändå ha en preamp eller?

Redigerat av habben
Link to comment
Dela på andra sajter

EDIT; skulle CME Matrix Firewire interface funka tro? Och vad för sladd ska ja koppla mellan micken& ljudkortet? och sista frågan, måste jag ändå ha en preamp eller?
En sådant funkar.

Men du behöver fortfarande en preamp.

CME Matrix Firewire interface har ibyggd preamp så det behöver man inte köpa extra

Link to comment
Dela på andra sajter

med Firewire-/USB-sladden som kommer med ljudkortet, förslagsvis.

Mikrofon <XLR-kabel> Ljudkort med inbyggd preamp <USB / Firewire> Dator

Tack 😛 Ganska dum jag var där ;> självklart följer de väll med sladd med ljudkortet..

Tack för alla svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...