Jump to content
Annons

Upphovsrätten kriminaliserar kunskap!


Valle

Recommended Posts

Det vore mycket enklare om du verkligen tog lite citat ur artikeln istället för att bara skriva samma sak som du redan gjort, fast med lite annan ordföljd.

Nej, att ta lite citat ur artikeln, fast med lite annan ordföljd, skulle nog förvirra snarare än förenkla för dig, tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ännu en fredagstråd Valle?

Nästan... torsdagstråd.

Hursomhelst, det roliga med den här tråden, dock, var att den jag misstänkte skulle hugga först verkligen gjorde det (inlägg #2). Vissa är — som di sää på engelskat — quite predictable. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan... torsdagstråd.

Hursomhelst, det roliga med den här tråden, dock, var att den jag misstänkte skulle hugga först verkligen gjorde det (inlägg #2). Vissa är — som di sää på engelskat — quite predictable. 🙂

Det är väl inte direkt någon som "huggit"? Däremot är det ju lätt att konstatera att du efter åtta egna inlägg i tråden fortfarande inte lyckats förklara exakt vad det är i artikeln du tycker är så konstigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte direkt någon som "huggit"? Däremot är det ju lätt att konstatera att du efter åtta egna inlägg i tråden fortfarande inte lyckats förklara exakt vad det är i artikeln du tycker är så konstigt.

Jag menade i och för sig inte "hugga" som i att hugga verbalt [skriftligt], utan mer som i en fisk som hugger på en krok. Capish? Det intressanta här var att det inte ens fanns någon äcklig mask på kroken — det var bara en krok.

Har jag påstått att artikeln var "konstig"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menade i och för sig inte "hugga" som i att hugga verbalt [skriftligt], utan mer som i en fisk som hugger på en krok. Capish? Det intressanta här var att det inte ens fanns någon äcklig mask på kroken — det var bara en krok.

Har jag påstått att artikeln var "konstig"?

Ja, det beror sig på såklart på hur man definierar konstig. Jag tycker att "konstig" skulle kunna vara t ex "avvikande från det normala". Och då skulle jag nog säga att du uttryckt det, genom att kalla det för "ultraflankspropaganda" (ursprungsinlägget).

Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag i min enfald trodde att det var en artikeln du ville diskutera och att jag använder ord du tycker är besvärliga att förstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Godtaget.

(Håll med om att det var himla fyndigt av mig att bara citera en liten bit av ditt svar? 😄)

Ja Valle, det var väldigt fyndigt av dig. Och nästan lite poetiskt i sammanhanget. Det är ju alltid mycket smidigare att anpassa verkligheten efter sig själv än tvärtom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var det fräckaste! Du hittar på egna citat, skapar sken av att det kommer från mig, och sedan svarar du på det!!! Det måste nog vara det mest korkade beteendet jag stött på hittills på det här forumet. Grattis JJ —fantastisk prestation!

Fast jag undrar vad skillnaden hade varit om jag gjorde så här:

Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag i min enfald trodde att det var en artikeln du ville diskutera och att jag använder ord du tycker är besvärliga att förstå.

Godtaget.

Nå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var det fräckaste! Du hittar på egna citat, skapar sken av att det kommer från mig, och sedan svarar du på det!!! Det måste nog vara det mest korkade beteendet jag stött på hittills på det här forumet. Grattis JJ —fantastisk prestation!

Tacktack. Men kompis, du behöver inte ta det så hårt. Kunde väl aldrig tänka mig att du var allvarlig, och försökte skoja tillbaka lite. Eftersom inlägget från dig jag svarade på inte har någon not om att det skulle vara redigerat, så är det väl ganska uppenbart vad du har och inte har skrivit. Eller hur? 🙂

Fast jag undrar vad skillnaden hade varit om jag gjorde så här:

Godtaget.

Nå?

Sedär, det hade väl inte varit så mycket svårare att göra så från början?

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

Hörrdu Karlsson, ta en tablett och gå o prata med dom andra patienterna. Du har inte en aning om vad du pratar om.

Som vanligt!

Det börjar närma sej val och det är dax att börja arbeta rent partipolitiskt. Så jag kommer inte delta i några djupare diskussioner på forumet. Dax att börja knacka dörr och dela ut lappar osv.

Jag kommer bara hoppa in då o då för att jaga dej tebax ner i ditt hål då o då.

/ Mikke

😆😄😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...