Jump to content
Annons

MIAMI VICE / MEGA MAN SYNTH TRUMMOR


Rocktroll

Recommended Posts

Hej jag håller på att spela in några covers på mina och min polares favorit soundtracks från vår barndom.

Nu skall vi spela in ett par låtar där vi behöver det klassiska 80 tals synth trum ljudet. Tänk, megaman till nintendo eller Miami vice musiken

Nå't i den stilen vill vi ha.. Alltså dom stora melodiska PUKORNA.

Finns det en trum/synth plugg som har dessa egenskaper? Hur kommer jag över ljuden. ??

tack fört visat intresse MVH / Lelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vilka alla är löjligt överprissatta och ganska svåråtkomliga...Utom 707:an möjligtvis...

Nuförtiden finns det ett sätt att inte behöva betala så mycket - snälla människor har spelat in ljuden från maskinerna. Sen kan man ladda in dom i ett program, och så låter det likadant. Det kostar ingenting alls över huvud taget och kallas sampling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka alla är löjligt överprissatta och ganska svåråtkomliga...Utom 707:an möjligtvis...

Nuförtiden finns det ett sätt att inte behöva betala så mycket - snälla människor har spelat in ljuden från maskinerna. Sen kan man ladda in dom i ett program, och så låter det likadant. Det kostar ingenting alls över huvud taget och kallas sampling.

Är det sant??? Shit, vad tekniken går framåt! Vad kommer härnäst undrar man ju.....?

Link to comment
Dela på andra sajter

Min pappa hade både en DX7 och en 808 förut men sålde båda och köpte en kass Alesis och en Yamaha RX-11 istället LOL 😛 Han har till och med haft en jävla Prophet 5 som han sålde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🙂

Edit: Alla de där trummaskinerna finns givetvis med i länken jag PMade dig..

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

808-ljuden hörs väl mycket mer i 80-talselectro än sån där filmmusik typ. 909 är väldigt 90-talsdance! Så de passar ju inte alls ändamålet tycker jag. Men ja nu har du ju allt du behöver 😱 Bara att leta bland alla ljud tills du hittar nåt du gillar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...