Jump to content
Annons

Vad kan man uttala sig om?


Hagelberg

Recommended Posts

Annons
Hej,

Hur gör ni? Om ni hör en demo upplagd här i en genre som ni inte alls lyssnar på annars. Skriver ni ett svar då? Jag har tänkt ganska mycket på det här - på vilket sätt kan jag uttala mig om en trance-låt egentligen (lyssnar aldrig på sådan musik hemma..)

Rent musikaliskt självklart väger min åsikt om en trance-låt ganska lätt eftersom jag inte "kan" musikstilen, men även när det kommer till ljudval, mixning etc - vad fasen vet jag egentligen?

Någon här kanske lägger upp en, i hans eller hennes tycke, brutalt originell pop/trance/industri-skapelse. Men med mina referensramar låter det som allt annat... 😉

Jag vill härmed INTE ha sagt att all feedback som inte kommer från den i genren mest inbitne lyssnaren inte betyder något... men det är ju ändå en ganska intressant fråga tycker jag...

Jag brukar tänka så här: hittar jag en låt här, som för mig, är en glad överraskning i genren (tex en trance-låt som jag faktiskt gillar) så postar jag en reply... Annars inte...

Några tankar?

Mvh Hagelberg

Jag recenserar aldrig ballader/country/schlager eller liknande eftersom jag

1. inte kan ett smack om vad som är bra resp dåligt inom detta område

2. inte är intresserad av att höra nåt av det..

Jag brukar recensera det jag själv lyssnar på och försöker prodda själv. Alltså techno, trance, house (för att vara "väldigt generell" nu) Ibland kan det hända att jag recenserar sånt som jag till vardags kan tänka mig att lyssna på ibland, kanske hiphop eller drum'n'bass, eller "modern" pop/synt/rock med electronica influenser.

Men då gör jag det försiktigt. Eftersom det inte är min "expertis" sågar jag ingen utan ger bara ganska neutrala omdömen då 🙂

Jag skulle kunna gå in och SÅGA allt som jag inte diggar, men det vore rätt patetiskt, och ett himla slöseri med tid!

Yes, jag är en väldigt snäll och bra person.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...