Jump to content
Annons

Få djup i rösten.


sockerkakan

Recommended Posts

Annons

oj! fick rysningar! lät inte illa nån stans! Bara hem och öva he he

Jag sjöng den på kareoke en gång. Det skulle jag aldrig gjort

Hur får man "djup" i rösten, typ som whitney houston eller denna tjej?

spola fram till 3 min, då hon börjar sjunga typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första måste du nog ha det i kroppen. Alla kan inte låta så. Man måste ha resonans! Sen är det bara att tänja registret så du kan gå lägre, då kan du sjunga fylligare där nere. Gör övningar där du går ner till gränsen och upp igen. Och förstås sjung låga låtar också.

I början lät hon precis som en kompis till mig som har en väldigt fyllig röst.

Grym tjej det här, är hon helt ny eller? Hon lär ju slå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar om att öva som nån redan har sagt men det räcker inte med det utan man måste även ha en medfödd själslig insikt så att man får ut känslan ordentligt för jag har sett charice med många andra sångerskor och dom kan sjunga högt och lågt och en del tror dom är bäst på hela planeten men vad hjälper det om charice sjunger från hjärtat där kärlek bor och dessutom är ödmjuk och bara sjunger för att hon älskar det och inte för pengar och där mina vänner har vi vad jag kallar the true life power true love 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu lyssnade jag på klippet också. Rösten låter så fullvuxen att man kan tro att det är en trickfilm! Bara 16 år... kanske är det så att glinen kommer att ta över även inom musiken, precis som i många sporter, simning, gymnastik...?

Charice Pempengco

Jag önskar Dig lycka till!

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla in denna version av " I will survive " med charice pempengco. Låten startar vid 3,27 och lyssna speciellt till tonartsbytet vid 5.40 alltså det är så man storknar så jä... jag menar himlans bra 😄

http://www.youtube.com/watch?v=KWqb9_0HwCs&NR=1

Om inte hon blir en superstjärna för många år framöver så skulle jag bli mycket förvånad rent av chockad 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...