Jump to content
Annons

Vilken är den bästa VST disten?


Powel

Recommended Posts

Många kommer säkert säga Reasons "Scream 4" är bäst...och jag instämmer för den e brutal men eftersom jag inte använder Reason(kör Cubase SX3) så undrar jag om det finns andra VST "tröstpriser" därute som håller måttet som Scream 4?

En annan sak....har någon nån idé hur man får nåt att låta så underbart trasigt som det här?? 😱

Dulce Liquido - Humid dreams

Dulce Liquido - Mental torture

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det bästa jag tror du kan göra är att testa dig fram själv. Kolla in den här listan, testa att ladda ner några stycken ( inte bara distar. Tror du skulle bli glad av en bitcrusher eller granulator. Här är en bra sida:

http://www.sadglad.com/freevstplugins6.html

Det finns en spännande under other som heter WTF plug och ser ut såhär:

wtf.jpg

Jag undrar vad den gör. recensera gärna 😱

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
drloop (oregistrerad)
Går Scream att använda som VST? 😉 Så man kan skicka t.ex. en elgitarr från Cubase in till Scream i Reason och sen tillbaka? Utan att sampla hela spåret i en NN-19 mellan dvs :/ ?

Nej.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Camel audios CM Fuzz som följde med Computer Music (förut, jag vet inte om den gör det längre) tycker jag funkar perfekt när man vill ha lite skit i mixen ala Hocico och Wumpscut och liknande. Typ sånt här 😉

Jag tror faktiskt att det är precis samma som gratispluggen "Camelcrusher":

http://www.camelaudio.com/camelcrusher.php

Utmärkt bra; och gratis.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

CamelPhat och Ohmicide är mina favoriter... Och Logics bitcrusher förstås 😄

Yeah CamelPhat låter fint som fan. Lyssnade precis på demon på deras hemsida när jag läste ditt inlägg.

Jo, den är grym. Jag brukar använda den för att få ett ljud att ta lite mer plats och liva upp det lite (finns ju några skojjiga LFO:er som man kan styra allt möjligt med). Om man vill toktrasha ett ljud så plockar jag fram Ohmicide och/eller bitcrushern 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Ohmicide är kungen av distpluggar! Kostar iofs några dollar, men det finns demo att testa först så att man vet att det passar...

Råkade av en slump hitta ohmicide.. efter 2 min med demon är jag fullkomligt kär 😳 . Har letat länge efter en riktigt grym distplugg! Både Scream och Camelphat ligger fett i lä här:)

Redigerat av iGnu
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...