Jump to content
Annons

Benchmark-test för Cubase 4


SoloNo1

Recommended Posts

pme (oregistrerad)
quad core 2,67 ghz på xp64 32 bit Cubase4

32 bitars Cubase i 64 bitars XP? (Eller ja, det finns ju inget 64-bitars Cubase än...)

Jag är helt oinsatt i bitantal när det gäller operativsystem. Skulle det kunna påverka prestandan hos Cubase?

Visst finns det en 64-bitars Cubase, men bara för windows och den är väl inte fullt supportad.

Och naturligvis påverkar 64-bitars prestandan. Det gäller i synerhet för minnesflaskhalsar.

Varje instruktion är 64 bitar lång. (8bytes) Det gör all kod större. Men å andra sidan så jobbar allt med 64-bitars databred

så vissa operationer kan gå dubbelt så fort. Cubase är en applikation som borde kunna vinna ganska mycket

eftersom det är ganska lite kod men mycket data. Fast det är ganska troligt att väldigt lite är gjort för att optimera den version

som finns idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kan inte öppna projektet som du hänvisade till, kör Essential.

Synd, skulle verkligen vilja se hur min dator stod sig..

Jag hade problem med att belasta processorn på något mätbart sätt genom att bara använda pluggar som följer med essential. Kanske kan du modifiera testet för att matcha även andra versioner av Cubase?

Vet inte vilken plugg som drar mest som hänger med Essential, är väl inte direkt någon av dom.

Ska forska vidare på hur an ska ta sig till väga.. Är väl bara att pressa på fulla inserts och dubblera spåren tills det spräcker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...