Jump to content
Annons

Studio Producers Seminar:


Andreas Hedberg

Recommended Posts

INSPELNING OCH MIXNING MED

BERNARD LÖHR OCH FREDRIK THOMANDER

Inspelning & mixning av musiken till filmen Mamma Mia - The Movie:

Bernard Löhr arbetar som producent och/eller musiktekniker med allt från Backstreet Boys till Orsa Spelmän. Ett och ett halvt år tog det att färdigställa musiken till storfilmen "Mamma Mia - The Movie" i samarbete med Benny Andersson och Björn Ulvaeus. Produktionen av låten "Dancing Queen" kommer att specialstuderas.

Mixning för trummor, gitarr, bas och sång:

Fredrik Thomander, producent och låtskrivare som jobbat ihop med Backyard Babies, Darin, N´sync med flera visar hur han hanterar verktygen för mix av trummor, bas, gitarr och sång. Han kommer även prata om hur han skapar sitt sound, gör slutmix och hur du förbereder inför mastring.

Seminariet riktar sig till semiproffs och proffs - men oavsett instrument eller programvara. Anders Glantz, en av Europas absolut mest anlitade demonstratörer och föredragshållare, kommer vara moderator, som ser till att tidsschema och utlovat program hålls.

Ett flertal företag kommer att vara på plats för att visa sina produkter och tjänster. Som alltid bjuder vi på mat av hög kvalitet. OBS! På detta seminarium är det 18-årsgräns.

För mer information och anmälan: www.studio.se/seminar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag hade hellre sett Tretow snackat om Dancing Queen orginal! DET är fan så mkt mer intressant än det nyinspelade. Visst Bernad i all ära. Men det han gör är inget unikt. Och lyssnar man på resultatet så sitter inte trummorna. mkt klaffsande plus en söndersupen basist. Tyvärr, det var bättre förr.

Fast man lär väl lära sig mer användbara grejer om nyinspelningen än om originalet. Man producerar ju inte på samma sätt nu som då.. Jag skulle vilja gå men jag är egentligen mest intresserad av den andra killen som mixat Backyard Babies. Det jag sett och hört av Mamma Mia-filmen var inget jag gillade så mycket..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...