Jump to content
Annons

pluggin som hanterar externa effekter


sirväs

Recommended Posts

Annons
Finns det någon pluggin som man kan använda för att routa signaler från cubase sx via externa effekter så som kompressorer och reverb. Dvs att man använder vissa av ut/ingångarna på delta 1010 som send return kanaler?

Tacksam för svar!!

🙂

Det tror jag inte... fast vad vet jag... använder inte Cubase SX

EDIT:

Förresten... tror jag har sett nån sån för ett tag sedan... kolla Kvr-Vst... kan ha varit där..

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

Devices - VST Outputs - Aktivera de utgångar du vill använda. På kanalen du vill skicka från kan du ändera välja huvudutgången på kanalen eller peka en av send utgångarna på de utgångar du just aktiverat på ljudkortet. Sedan tar du in signalen på ingångar du kopplat in effekten på.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, tackar för svaret!! 🙂

men då kommer jag behöva en mixerkanal till i Cubase för att "ta emot" signalen. Ex jag kör in ljudet från min virus c via ingång 1/2 på delta 1010, routar ut det via sendlevel till ut 3/4 på ljudkortet. Sedan får jag ta emot det ljudet med effekter via ingång in 3/4 på Deltat, eller?? (Plus de andra kanaler som jag valt att skicka via reverbet)

Det hade ju ändå varit smidigt med en plugg så man slapp denna extra mixerkanal. Eller är jag helt ute och cyklar??

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...