Jump to content
Annons

Importera från USA


Discokid

Recommended Posts

Jag har funderingar på att köpa nytt ljudkort och har kollat på M-Audio Profire 2626 eller ev Focusrite Saffire Pro 10. Eftersom det mesta är billigare i USA går funderingar på att importera det därifrån. Någon som har lite erfarenhet från detta, vart finns det billiga prylar och vilka problem kan jag stöta på ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

inte att rekomendera, åker du på det som gumpbert säger ovan så blir priset det samma i stort sätt + att du har inga garantier. De flesta i USA har garanter som bara gäller i den staten.

Link to comment
Dela på andra sajter

En ofta förekommande fråga, men det tål att upprepas; räkna med att tullen lägger på svensk moms på 25% av inköpssumman. Dessutom tullavgifter som iofs inte brukar vara så blodiga. Inte alla amerikanska sajter som skeppar utomlands heller. Förmodligen gör du en lika bra deal i slutändan om du köper europeiskt (tyskt eller engelskt främst), eller rent av prutar hos din lokala handlare.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att det ska löna sig att handla från staterna så ska det till stora summor. Räkna med att ta dollarpriset gånger 10 får du en ungefärlig siffra på vad det kostar i slutändan. Nu när dollarn gått upp så är det ännu mindre värt. Sen tillkommer ju vanliga problem som annat elsystem och extra strul vid garantiärenden. Rekommenderar nog i så fall att du handlar inom EU eftersom du slipper tulla och momsa på grejerna. Storbritannien brukar kunna ha bra priser på mycket om du inte vill handla från tex Thomann. http://www.dv247.com/ har trevliga priser på en hel del prylar. Vill du absolut handla från Usa så kan du använda dig av tullverkets formulär för att se vad slutkostnaden hamnar på. Du hittar den om du klickar här!

Link to comment
Dela på andra sajter

du betalar tull på både varans pris och frakten. mycket smidigare att kolla inom eu som tex. tyskland.

Link to comment
Dela på andra sajter

konstigt för jag gick till tullverket.se och kollade vad min dvd skiva med david foster kostar mig och den blev några tior billigare från usa till sverige än från england till sverige men frakten från cd universe som jag köpte av var bara 6.99 dollar och jag betalade med paypal väldigt smidigt tycker jag och sen den där affären från england i ett inlägg ovan är faktiskt lika dyra som i sverige eller ibland kanske några futtiga tior billigare när man lagt på frakt och moms eller vat ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak att tänka på är ett den garanti som utländska säljare kan ge ut, är ofta inte gällande i samma omfattning till utländska kunder. Köpevillkoren är också lite mer loose ibland. Får du hem en vara så är felande, eller går sönder efter en vecka, så kan det bli svårt att få den reparerad eller ersatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak att tänka på är ett den garanti som utländska säljare kan ge ut, är ofta inte gällande i samma omfattning till utländska kunder. Köpevillkoren är också lite mer loose ibland. Får du hem en vara så är felande, eller går sönder efter en vecka, så kan det bli svårt att få den reparerad eller ersatt. Garantin kan t.ex. säga att för felande varor ska lämnas in till en auktoriserad reparatör för just det märket, och då kan det innebär att då får skicka tillbaka den till USA (transport plus tullkostnader i båda riktningarna) eftersom garantin inte gäller auktoriserade reparatörer utanför USA. Kan även vara så att det inte finns någon auktoriserad reparatör här i Skandinavien t.ex. Sånt kan vara värt att ha i åtanke. Det är ju sällan det händer, men jag skulle inte handla en vara för 10-15 papp utan att gå igenom villkoren noga. Annars kan man bli stående 10-15 papp fattigare, med något som inte funkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja rekommendera att beställa från ebay.com

Där pressar dom ännu mer på priserna, och ditt ljudkort kommer troligen (snacka med försäljaren) skickas som "gift", därmed ingen svettig moms och dumheter.

Jag köpte ett fast track PRO ljudkort för några veckor sedan, kostar 2300 om jag beställer i sverige med frakt och allt, fick det för 1300 inklusive frakt från ebay, sprillans nytt. Med andra ord, ingen skatt och moms där inte ☺️

Det bästa med usa är ju att ju dyrare det är, ju billigare blir det =)

MEN DOLLARN HAR GÅTT UPP SIG LITE NU!

Redigerat av ChrilleO
Link to comment
Dela på andra sajter

konstigt för jag gick till tullverket.se och kollade vad min dvd skiva med david foster kostar mig och den blev några tior billigare från usa till sverige än från england till sverige men frakten från cd universe som jag köpte av var bara 6.99 dollar och jag betalade med paypal väldigt smidigt tycker jag och sen den där affären från england i ett inlägg ovan är faktiskt lika dyra som i sverige eller ibland kanske några futtiga tior billigare när man lagt på frakt och moms eller vat ☺️

England är verkligen inte lika dyra som Sverige. Tycker de flesta varorna har avsevärt lägre pris än här hemma. Kolla tex Peavey Valveking toppen som dom säljer för 276 pund vilket motsvarar ca 3500:- kr. Tysken tar 4300 för samma topp så en hel del varor är billigare där. Sen uppfattar jag det som att du tror man pröjsar moms när man handlar från Storbritannien vilket är fel. Eftersom det är ett EU land så är det fri handel som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja rekommendera att beställa från ebay.com

Där pressar dom ännu mer på priserna, och ditt ljudkort kommer troligen (snacka med försäljaren) skickas som "gift", därmed ingen svettig moms och dumheter.

Jag köpte ett fast track PRO ljudkort för några veckor sedan, kostar 2300 om jag beställer i sverige med frakt och allt, fick det för 1300 inklusive frakt från ebay, sprillans nytt. Med andra ord, ingen skatt och moms där inte ☺️

Det bästa med usa är ju att ju dyrare det är, ju billigare blir det =)

MEN DOLLARN HAR GÅTT UPP SIG LITE NU!

Nackdelen med att skicka det som "gift", är att båda parter gör sig skyldiga till varusmuggling, så om tullen kontrollerar (något de gör i allt större omfattning numera), så åker man på både moms, tull, böter - och om det anses vara allvarligt, så riskerar man också andra rättsliga påföljder...

Om man ändå vågar chansa, så får man tänka på att när det skickas som "gift" utan värde, så blir det ingen ersättning alls från fraktaren om paketet skadas eller försvinner i transporten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja rekommendera att beställa från ebay.com

Där pressar dom ännu mer på priserna, och ditt ljudkort kommer troligen (snacka med försäljaren) skickas som "gift", därmed ingen svettig moms och dumheter.

Jag köpte ett fast track PRO ljudkort för några veckor sedan, kostar 2300 om jag beställer i sverige med frakt och allt, fick det för 1300 inklusive frakt från ebay, sprillans nytt. Med andra ord, ingen skatt och moms där inte ☺️

Det bästa med usa är ju att ju dyrare det är, ju billigare blir det =)

MEN DOLLARN HAR GÅTT UPP SIG LITE NU!

Läste så sent som igår att om man köper en Apogee-produkt via Ebay så betraktar Apogee den som begagnad och lämnar inga garantier på den, oavsett om den är ny i obruten förpackning eller ej. Vet inte om andra tillverkare gör samma sak, men det skulle inte förvåna mig. Kan vara bra att tänka på innan man köper "sprillans nytt" på Ebay.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur blir det om man köper från USA och säljaren uppger ett lägre pris då? Om jag köper nått för 100$ och säljaren uppger värdet 10$ på kvittot/packsedeln... Då får jag betala moms och tull på 10$, right?? 🙂

Jäpp - och om paketet granskas av tullen, så kan det lik förbaskat räknas som varusmuggling när fel värde uppges - och tullen kan kolla upp vad priset borde vara och sätta ett högre pris som momsgrundande belopp. Om paketet skadas eller försvinner så kan du dessutom aldrig få mer ersättning än 10$ om värdet är satt till 10$.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har funderingar på att köpa nytt ljudkort och har kollat på M-Audio Profire 2626 eller ev Focusrite Saffire Pro 10. Eftersom det mesta är billigare i USA går funderingar på att importera det därifrån. Någon som har lite erfarenhet från detta, vart finns det billiga prylar och vilka problem kan jag stöta på ?

Förutom tull, moms och porto kan du räkna med strul om du behöver reklamera, eller utnyttja garantin.

Dessutom har de 110V i amerikanska vägguttag, så kolla noga att det du vill köpa fungerar även här! (Det kostar ju med transformatorer. Eller så kanske du kan köpa svensk adapter, vem vet...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja rekommendera att beställa från ebay.com

Där pressar dom ännu mer på priserna, och ditt ljudkort kommer troligen (snacka med försäljaren) skickas som "gift", därmed ingen svettig moms och dumheter.

Jag köpte ett fast track PRO ljudkort för några veckor sedan, kostar 2300 om jag beställer i sverige med frakt och allt, fick det för 1300 inklusive frakt från ebay, sprillans nytt. Med andra ord, ingen skatt och moms där inte 😉

Det bästa med usa är ju att ju dyrare det är, ju billigare blir det =)

MEN DOLLARN HAR GÅTT UPP SIG LITE NU!

Nackdelen med att skicka det som "gift", är att båda parter gör sig skyldiga till varusmuggling, så om tullen kontrollerar (något de gör i allt större omfattning numera), så åker man på både moms, tull, böter - och om det anses vara allvarligt, så riskerar man också andra rättsliga påföljder...

Om man ändå vågar chansa, så får man tänka på att när det skickas som "gift" utan värde, så blir det ingen ersättning alls från fraktaren om paketet skadas eller försvinner i transporten.

äsch, händer ju aldrig något, jag har beställt mycket. men vad vet jag.. om personen skickar som "gift", vilket dom gör hela tiden, då borde dom sitta i finkan vid det här laget. ebaystore och grejer som man isf beställer ifrån menar jag då. man får chansa lite tycker jag, kan man tjäna några tusen på det så. men som sag, vad vet jag, jag har kanske haft tur de senast säkert 5 åren jag regelbundet beställt prylar från utlandet 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

äsch, händer ju aldrig något, jag har beställt mycket. men vad vet jag.. om personen skickar som "gift", vilket dom gör hela tiden, då borde dom sitta i finkan vid det här laget. ebaystore och grejer som man isf beställer ifrån menar jag då. man får chansa lite tycker jag, kan man tjäna några tusen på det så. men som sag, vad vet jag, jag har kanske haft tur de senast säkert 5 åren jag regelbundet beställt prylar från utlandet 😉

För det mesta slinker paketen genom utan problem, men jag har faktiskt åkt på tull och moms några gånger. De gångerna blev det dyra skivor (DVD/CD), bl.a. eftersom posten dessutom tar adm-avgift på typ 100 kr.

Jag har även fått betala frakt tur och retur då min Pod XT skulle garantiåtgärdas. (Vilket tillsammans med inköp av svensk adapter åt upp nästan hela vinsten.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja rekommendera att beställa från ebay.com

Där pressar dom ännu mer på priserna, och ditt ljudkort kommer troligen (snacka med försäljaren) skickas som "gift", därmed ingen svettig moms och dumheter.

Jag köpte ett fast track PRO ljudkort för några veckor sedan, kostar 2300 om jag beställer i sverige med frakt och allt, fick det för 1300 inklusive frakt från ebay, sprillans nytt. Med andra ord, ingen skatt och moms där inte 🙂

Det bästa med usa är ju att ju dyrare det är, ju billigare blir det =)

MEN DOLLARN HAR GÅTT UPP SIG LITE NU!

Nackdelen med att skicka det som "gift", är att båda parter gör sig skyldiga till varusmuggling, så om tullen kontrollerar (något de gör i allt större omfattning numera), så åker man på både moms, tull, böter - och om det anses vara allvarligt, så riskerar man också andra rättsliga påföljder...

Om man ändå vågar chansa, så får man tänka på att när det skickas som "gift" utan värde, så blir det ingen ersättning alls från fraktaren om paketet skadas eller försvinner i transporten.

äsch, händer ju aldrig något, jag har beställt mycket. men vad vet jag.. om personen skickar som "gift", vilket dom gör hela tiden, då borde dom sitta i finkan vid det här laget. ebaystore och grejer som man isf beställer ifrån menar jag då. man får chansa lite tycker jag, kan man tjäna några tusen på det så. men som sag, vad vet jag, jag har kanske haft tur de senast säkert 5 åren jag regelbundet beställt prylar från utlandet 😛

Det är större risk för den som importerar till Sverige, än den som exporterar från USA, eftersom den som importerar ju gör sig skyldig till både skattebrott och smuggling. Jag bara varnar för vad som kan hända och att först nu - efter att det har pågått i typ 20 år eller mer - så har tullen börjat få upp ögonen för det och granskar fler paket än någonsin tidigare. Det är nog inte så kul att hamna i brottsregistret, så jag skulle inte chansa, men det är ju upp till var och en att avgöra vad man vill riskera... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

friend (oregistrerad)

En sak som fördyrar är att priser på US webshops är utan moms,

så på toppen av allt tillkommer ca. 6 % (omjah kommer ihåg momsnivån rätt).

Bättre att hålla sig inom EU, om inte pris+moms+tullavgifter+frakt visar sig bli avsevärt billigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som fördyrar är att priser på US webshops är utan moms,

så på toppen av allt tillkommer ca. 6 % (omjah kommer ihåg momsnivån rätt).

Tax (moms) läggs inte på då varor skickas ut ur delstaten där webshopen finns rent fysiskt. (Det brukar t.ex. stå typ "CA Residents add 7.25% sales tax".)

Tax bestäms på delstatsnivå, dels procentsats, dels på vilken typ av varor. Kan vara från 0% upp mot 10%.

Link to comment
Dela på andra sajter

friend (oregistrerad)
En sak som fördyrar är att priser på US webshops är utan moms,

så på toppen av allt tillkommer ca. 6 % (omjah kommer ihåg momsnivån rätt).

Tax (moms) läggs inte på då varor skickas ut ur delstaten där webshopen finns rent fysiskt. (Det brukar t.ex. stå typ "CA Residents add 7.25% sales tax".)

Tax bestäms på delstatsnivå, dels procentsats, dels på vilken typ av varor. Kan vara från 0% upp mot 10%.

När jag köpte beg. moderkort från iFixit till min Mac skickade de det utan att lägga på moms.

Tullen la på moms på 25 % och 100:- avg.

När man kollar på www.export.gov står det följande:

post-18214-1223566641.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja rekommendera att beställa från ebay.com

Där pressar dom ännu mer på priserna, och ditt ljudkort kommer troligen (snacka med försäljaren) skickas som "gift", därmed ingen svettig moms och dumheter.

Jag köpte ett fast track PRO ljudkort för några veckor sedan, kostar 2300 om jag beställer i sverige med frakt och allt, fick det för 1300 inklusive frakt från ebay, sprillans nytt. Med andra ord, ingen skatt och moms där inte 😉

Det bästa med usa är ju att ju dyrare det är, ju billigare blir det =)

MEN DOLLARN HAR GÅTT UPP SIG LITE NU!

Nackdelen med att skicka det som "gift", är att båda parter gör sig skyldiga till varusmuggling, så om tullen kontrollerar (något de gör i allt större omfattning numera), så åker man på både moms, tull, böter - och om det anses vara allvarligt, så riskerar man också andra rättsliga påföljder...

Om man ändå vågar chansa, så får man tänka på att när det skickas som "gift" utan värde, så blir det ingen ersättning alls från fraktaren om paketet skadas eller försvinner i transporten.

äsch, händer ju aldrig något, jag har beställt mycket. men vad vet jag.. om personen skickar som "gift", vilket dom gör hela tiden, då borde dom sitta i finkan vid det här laget. ebaystore och grejer som man isf beställer ifrån menar jag då. man får chansa lite tycker jag, kan man tjäna några tusen på det så. men som sag, vad vet jag, jag har kanske haft tur de senast säkert 5 åren jag regelbundet beställt prylar från utlandet 😛

Det är större risk för den som importerar till Sverige, än den som exporterar från USA, eftersom den som importerar ju gör sig skyldig till både skattebrott och smuggling. Jag bara varnar för vad som kan hända och att först nu - efter att det har pågått i typ 20 år eller mer - så har tullen börjat få upp ögonen för det och granskar fler paket än någonsin tidigare. Det är nog inte så kul att hamna i brottsregistret, så jag skulle inte chansa, men det är ju upp till var och en att avgöra vad man vill riskera... 😎

ne jag hajjar vad du säger, tycker bara att det låter konstigt, att det är något fel att köpa något på auktion, och få böta/skatta :/

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som fördyrar är att priser på US webshops är utan moms,

så på toppen av allt tillkommer ca. 6 % (omjah kommer ihåg momsnivån rätt).

Tax (moms) läggs inte på då varor skickas ut ur delstaten där webshopen finns rent fysiskt. (Det brukar t.ex. stå typ "CA Residents add 7.25% sales tax".)

Tax bestäms på delstatsnivå, dels procentsats, dels på vilken typ av varor. Kan vara från 0% upp mot 10%.

När jag köpte beg. moderkort från iFixit till min Mac skickade de det utan att lägga på moms.

Tullen la på moms på 25 % och 100:- avg.

När man kollar på www.export.gov står det följande:

post-18214-1223566641.jpg

Vid export lägger säljaren aldrig på moms (VAT), men i vissa fall läggs det på en speciell "sales tax", som är något annat än VAT. Det är ganska rörigt på andra sida pölen, med olika skattesatser i olika stater...

Tullen (eller fraktaren) lägger alltid på momsen - och den är som sagt 25% av nettobeloppet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja rekommendera att beställa från ebay.com

Där pressar dom ännu mer på priserna, och ditt ljudkort kommer troligen (snacka med försäljaren) skickas som "gift", därmed ingen svettig moms och dumheter.

Jag köpte ett fast track PRO ljudkort för några veckor sedan, kostar 2300 om jag beställer i sverige med frakt och allt, fick det för 1300 inklusive frakt från ebay, sprillans nytt. Med andra ord, ingen skatt och moms där inte 🙂

Det bästa med usa är ju att ju dyrare det är, ju billigare blir det =)

MEN DOLLARN HAR GÅTT UPP SIG LITE NU!

Nackdelen med att skicka det som "gift", är att båda parter gör sig skyldiga till varusmuggling, så om tullen kontrollerar (något de gör i allt större omfattning numera), så åker man på både moms, tull, böter - och om det anses vara allvarligt, så riskerar man också andra rättsliga påföljder...

Om man ändå vågar chansa, så får man tänka på att när det skickas som "gift" utan värde, så blir det ingen ersättning alls från fraktaren om paketet skadas eller försvinner i transporten.

äsch, händer ju aldrig något, jag har beställt mycket. men vad vet jag.. om personen skickar som "gift", vilket dom gör hela tiden, då borde dom sitta i finkan vid det här laget. ebaystore och grejer som man isf beställer ifrån menar jag då. man får chansa lite tycker jag, kan man tjäna några tusen på det så. men som sag, vad vet jag, jag har kanske haft tur de senast säkert 5 åren jag regelbundet beställt prylar från utlandet 😛

Det är större risk för den som importerar till Sverige, än den som exporterar från USA, eftersom den som importerar ju gör sig skyldig till både skattebrott och smuggling. Jag bara varnar för vad som kan hända och att först nu - efter att det har pågått i typ 20 år eller mer - så har tullen börjat få upp ögonen för det och granskar fler paket än någonsin tidigare. Det är nog inte så kul att hamna i brottsregistret, så jag skulle inte chansa, men det är ju upp till var och en att avgöra vad man vill riskera... 😐

ne jag hajjar vad du säger, tycker bara att det låter konstigt, att det är något fel att köpa något på auktion, och få böta/skatta :/

Momsen är något som alla konsumenter ska betala enligt lagarna - och när det importeras från länder utanför EU, så skickas det alltid utan moms från säljaren och därför ska svensk moms läggas till när det kommer hit. Köper du något begagnat från exempelvis Tyskland så behöver du däremot inte betala någon moms på det, eftersom EU är tullfritt.

Inom EU är det i stället säljande landets moms som läggs till nettopriset, även om det skickas till ett annat land (EU är ju tullfritt så länge det är handel inom unionen), men om säljaren har sålt för mer än en viss summa till svenska kunder, så måste de i stället debitera svensk moms.

Jag kan ju nämna att jag har sålt en del till norska kunder - och då betalar de för varorna utan moms till mig - och sedan lägger fraktaren till tullavgift och norsk moms, som kunden betalar separat till fraktaren när paketet hämtas. Precis samma förfarande, alltså. Det var jobbigare innan vi gick med i EU, eftersom det då alltid var tull och moms inblandat över alla landsgränser...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja rekommendera att beställa från ebay.com

Där pressar dom ännu mer på priserna, och ditt ljudkort kommer troligen (snacka med försäljaren) skickas som "gift", därmed ingen svettig moms och dumheter.

Jag köpte ett fast track PRO ljudkort för några veckor sedan, kostar 2300 om jag beställer i sverige med frakt och allt, fick det för 1300 inklusive frakt från ebay, sprillans nytt. Med andra ord, ingen skatt och moms där inte 🙂

Det bästa med usa är ju att ju dyrare det är, ju billigare blir det =)

MEN DOLLARN HAR GÅTT UPP SIG LITE NU!

Nackdelen med att skicka det som "gift", är att båda parter gör sig skyldiga till varusmuggling, så om tullen kontrollerar (något de gör i allt större omfattning numera), så åker man på både moms, tull, böter - och om det anses vara allvarligt, så riskerar man också andra rättsliga påföljder...

Om man ändå vågar chansa, så får man tänka på att när det skickas som "gift" utan värde, så blir det ingen ersättning alls från fraktaren om paketet skadas eller försvinner i transporten.

äsch, händer ju aldrig något, jag har beställt mycket. men vad vet jag.. om personen skickar som "gift", vilket dom gör hela tiden, då borde dom sitta i finkan vid det här laget. ebaystore och grejer som man isf beställer ifrån menar jag då. man får chansa lite tycker jag, kan man tjäna några tusen på det så. men som sag, vad vet jag, jag har kanske haft tur de senast säkert 5 åren jag regelbundet beställt prylar från utlandet 😛

Det är större risk för den som importerar till Sverige, än den som exporterar från USA, eftersom den som importerar ju gör sig skyldig till både skattebrott och smuggling. Jag bara varnar för vad som kan hända och att först nu - efter att det har pågått i typ 20 år eller mer - så har tullen börjat få upp ögonen för det och granskar fler paket än någonsin tidigare. Det är nog inte så kul att hamna i brottsregistret, så jag skulle inte chansa, men det är ju upp till var och en att avgöra vad man vill riskera... 😐

ne jag hajjar vad du säger, tycker bara att det låter konstigt, att det är något fel att köpa något på auktion, och få böta/skatta :/

Momsen är något som alla konsumenter ska betala enligt lagarna - och när det importeras från länder utanför EU, så skickas det alltid utan moms från säljaren och därför ska svensk moms läggas till när det kommer hit. Köper du något begagnat från exempelvis Tyskland så behöver du däremot inte betala någon moms på det, eftersom EU är tullfritt.

Inom EU är det i stället säljande landets moms som läggs till nettopriset, även om det skickas till ett annat land (EU är ju tullfritt så länge det är handel inom unionen), men om säljaren har sålt för mer än en viss summa till svenska kunder, så måste de i stället debitera svensk moms.

Jag kan ju nämna att jag har sålt en del till norska kunder - och då betalar de för varorna utan moms till mig - och sedan lägger fraktaren till tullavgift och norsk moms, som kunden betalar separat till fraktaren när paketet hämtas. Precis samma förfarande, alltså. Det var jobbigare innan vi gick med i EU, eftersom det då alltid var tull och moms inblandat över alla landsgränser...

Tack så mycket där svarade du på min fråga,så då antar jag att min cd/dvd när den kommer,då kommer jag att få betala några extra tior till svenska posten även fast jag har betalat både skivan och frakten. Ibland slipper man dock för att paketet slipper igenom tullen som när jag köpte bianca ryan från cd universe sist så slapp jag tull antagligen för att dom skickade i ett vanligt brev som inte var så tjockt men jag betalar hellre än att bli bötfälld.

Vad gäller becker så vet jag att man inte betalar moms inom EU men vissa prylar var ändå inte billigare i england än i usa tex då min david foster cd/dvd som kostar typ 260 kronor med tull och svensk moms inräknat medans samma skiva kostar över 300 kronor om man betalar med engelska pound + dess frakt och vat inräknat 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...