Jump to content
Annons

Reason 64-bit?


Svure

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)

Jag tror inte det finns en 64 bitars version av Reason.

Men jag kan tänka mig att Reason 4 funkar som 32 bitars app under Vista 64.

Samma sak med MacOSX.

Vet tex inte hur Rewire funkar i 64 bitar... det är en klurig fråga.

Mina bästa gissningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skapade ett konto på propellerheads hemsida för att mejla, och tänkte att jag kunde ta och kolla på forumet först. Till min lycka såg jag att det skulle fungera med 64-bits os och reason. Önskar bara det gällde ReWire..

Reason blir det hursomhelst 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja! Jag mailade dom ganska nyligen angående detta eftersom jag inte heller hittat nått om det och vill skaffa ett 64bitars OS. De sade att Reason det skulle fungera bra fast bara som en 32bitars applikation. Och om man ville köra Rewire mellan någon Daw så var den tvungen att också vara en 32bitars version tyvärr. Väldigt störande eftersom jag skulle vilja köra Rewire med Cubase-64 och Propparna kunde inte säga hur det bli angående utvecklandet av en 64bitars version av Reason. Fast prestandamässigt så blir det ändå bättre att köra Reason under 64bitar eftersom man kan uttnyttja upp till hela hela 4Gb istället till 32-program jämfört med 2-3Gb-gränsen som finns på vanliga 32system.

Hängde nån med? 😆😄

Edit: Här är källan angående det sistnämda:

"The 64-bit editions of Vista also allow you to run 32-bit software applications. 32-bit programs are able to use up to 4 GB of RAM (instead of the maximum usable amount of 2 GB on Windows Vista 32-bit editions)."

http://www.kvraudio.com/news/8024.html , infon finns på Steinberg sida också tror jag.

I vilket fall få man väl skippa Rewire då. 🙁 Fast det e inte hela världen så länge jag kan stoppa i 8Gb i Ram. 🙂

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...