Jump to content
Annons

Tracktion 3 Ultimat bundle Stabil ? värd pengarna ?


kvd669o

Recommended Posts

ok ska läsa recensionen. När du säger att S2 är bra så blir jag ju sugen på den också nu äsch varför är man inte miljonär he he... nej skoja bara,men den

vore ju en bra tillägg till min Tracktion som thomann skicka iväg idag lördag alltså snacka om bra snabb service i den affären 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

De är mycket seriösa. Jag har handlat där för en massa pengar och det har aldrig strulat (jag kanske har haft tur). Trevlig svensk personal svarar när man ringer och frågar om något (tack Anton på kundtjänst). Sånt bemötande får man inte alltid i butikerna hemmavid. De säger att transporter utanför Tyskland men inom EU tar 5-7 arbetsdagar efter att ordern är utlevererad men jag har undantagslöst fått mina grejor högst tre dagar efter beställning. Dom använder DHL som i sverige lämnas över till företagspaket så det gäller dock att vara hemma när de ringer på, eller sätta leveransadressen till den adress du befinner dig dagtid.

//KG

Link to comment
Dela på andra sajter

De är mycket seriösa. Jag har handlat där för en massa pengar och det har aldrig strulat (jag kanske har haft tur). Trevlig svensk personal svarar när man ringer och frågar om något (tack Anton på kundtjänst). Sånt bemötande får man inte alltid i butikerna hemmavid. De säger att transporter utanför Tyskland men inom EU tar 5-7 arbetsdagar efter att ordern är utlevererad men jag har undantagslöst fått mina grejor högst tre dagar efter beställning. Dom använder DHL som i sverige lämnas över till företagspaket så det gäller dock att vara hemma när de ringer på, eller sätta leveransadressen till den adress du befinner dig dagtid.

//KG

Ja då får man väl sin Tracktion 3 på tisdag då och då ska jag ändå tvätta kläder och är hemma hela dagen sen har jag skrivit min port kod också i adressen så det borde inte bli nåt problem. Det var Dhl som levererade mina ultrasone hörlurar också och jag behövde bara visa mitt körkort och skriva en kråka på ett papper sen var det klart. Hörlurarna köpte jag på headphoneworld nånstans i London området. Fick vänta bra många dagar på hörlurar för deras betalnings system är inte lika bra som thomann och dom har heller inga svenskar som jobbar på kundtjänst. Jag har också Anton som kontakt person.

Har tänkt en del på omnisphere synten och även på superior 2.0 trummorna,får se vad det blir vet ju inte riktigt själv vilken form av musik jag kommer göra,men om jag tar det lugnt så brukar det visa sig ganska snart.

Jag har insett att dom ljud jag gillar hos omnisphere synten är dom med sköna effekter och arpeggiatorer och effekter vst kan man få gratis ju så arpeggiator vst´s borde ju också gå att få tag på gratis och sen lägger man in dom i virtuella rack i T3 och får balla saker ändå 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som använder Superior drummer 2.0 med en midi keyboard och kan säga om det fungerar bra ? För jag tänkte använda det med en midi keyboard om jag köper det. Köra S2 med Tracktion 3 och midi keyboard. Alla pratar hela tiden om trummor dom spelar med för att få ljud från S2 ,men jag har inga trummor och kan inte spela heller 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som använder Superior drummer 2.0 med en midi keyboard och kan säga om det fungerar bra ?

Har inte uppgraderat till SD2 än, men alla andra trumsamplers funkar bra att spela med midi-keyboard så jag ser inte varför det inte skulle funka lika bra med superior 2. ☺️ Det är ju bara midi-data det handlar om, och SD2 har ju ingen aning om det kommer från ditt keyboard eller ett digitaltrumset.

Sen följer det ju med en hel massa färdiga trummor också som du kan lyfta in och redigera efter tycke och smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte uppgraderat till SD2 än, men alla andra trumsamplers funkar bra att spela med midi-keyboard så jag ser inte varför det inte skulle funka lika bra med superior 2. ☺️ Det är ju bara midi-data det handlar om, och SD2 har ju ingen aning om det kommer från ditt keyboard eller ett digitaltrumset.

Sen följer det ju med en hel massa färdiga trummor också som du kan lyfta in och redigera efter tycke och smak.

Just så. Rent tekniskt kommer det att funka klockrent. Frågan är om det passar alla lika bra. Jag gillade pad-plattorna som fanns på min gamla digitalporta så jag beställde en Korg padKontrol till S2 'an. Dock har jag inte fått den ännu. Det finns en liten demovideo på produktsidan.

//KG

Link to comment
Dela på andra sajter

De är mycket seriösa. Jag har handlat där för en massa pengar och det har aldrig strulat (jag kanske har haft tur). Trevlig svensk personal svarar när man ringer och frågar om något (tack Anton på kundtjänst). Sånt bemötande får man inte alltid i butikerna hemmavid. De säger att transporter utanför Tyskland men inom EU tar 5-7 arbetsdagar efter att ordern är utlevererad men jag har undantagslöst fått mina grejor högst tre dagar efter beställning. Dom använder DHL som i sverige lämnas över till företagspaket så det gäller dock att vara hemma när de ringer på, eller sätta leveransadressen till den adress du befinner dig dagtid.

//KG

Jag ringde anton på thomann och han sa att det vanliga posten tar hand om det när det kommer till sverige och eftersom jag är privat person och inte företag så borde det väl paketet komma med den vanliga posten dvs jag får en papper i brevlådan när jag kan hämta det på postens utlämningsställe

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tracktion lär nog ta minst 5 dagar för jag brukar inte ha flyt med transporter verkar det som. Antagligen så får jag den idag bara för att jag säger så här he he.. . Nej impulsiv som man är så gynnar det inte en när man köper prylar eller skriver musik kontrakt he he för där gäller det att ta det lugnt.

Ska testa Tracktion 3 i lugn och ro och därefter ser jag ju vad jag behöver. Naturliga trummor av nåt slag lär det väl bli + lite nedladdning av program typ trummaskiner och annat från nätet och alla bra länk tips jag fått. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är man fattigare för nu har man beställt en S2 från thomann också men det ska bli kul att göra lite mera gitarr och naturliga trummor projekt ala live med beatles he he 🙂

Åh, jag avundas dig. Tyvärr har jag inte råd att uppgradera till S2 just nu. Jag får nöja mig med EZ Drummer och Addictive Drums så länge. Men S2 har verkligen detdär virvelljudet som jag saknat länge länge. *dreglar*

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej impulsiv som man är så gynnar det inte en när man köper prylar eller skriver musik kontrakt he he för där gäller det att ta det lugnt.

Ska testa Tracktion 3 i lugn och ro och därefter ser jag ju vad jag behöver. Naturliga trummor av nåt slag lär det väl bli + lite nedladdning av program typ trummaskiner och annat från nätet och alla bra länk tips jag fått. 😛

...drygt tre timmar senare:

Nu är man fattigare för nu har man beställt en S2 från thomann också men det ska bli kul att göra lite mera gitarr och naturliga trummor projekt ala live med beatles he he 😛

Som Oscar Wilde en gång sa att "det bästa sätt att hantera en frestelse är att falla för den" 🙂😄

Akta dig bara så att du inte drabbas av G.A.S. som jag... det blir dyrt i längden *garv*

//KG

Redigerat av KaptenGnissel
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är man fattigare för nu har man beställt en S2 från thomann också men det ska bli kul att göra lite mera gitarr och naturliga trummor projekt ala live med beatles he he 🙁

Åh, jag avundas dig. Tyvärr har jag inte råd att uppgradera till S2 just nu. Jag får nöja mig med EZ Drummer och Addictive Drums så länge. Men S2 har verkligen detdär virvelljudet som jag saknat länge länge. *dreglar*

Vore jag lite rikare på pengar än jag är just nu så skulle jag hjälpa dig på traven,men personligen om jag hade naturliga trummor av nåt slag som du har med EZ Drummer och Addictive Drums redan då skulle jag nog inte köpt S2,men jag hade ju som sagt inga naturliga trummor överhuvudtaget innan, om man nu inte räknar med dom trum samplingar som finns på min hårdvaru sampler då dvs korg triton,men allt utvecklas mot att jag har det i datorn i stället och hårdvaran lär väl i framtiden försvinna allteftersom och det sparar ju utrymme i min lilla hyreslägenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej impulsiv som man är så gynnar det inte en när man köper prylar eller skriver musik kontrakt he he för där gäller det att ta det lugnt.

Ska testa Tracktion 3 i lugn och ro och därefter ser jag ju vad jag behöver. Naturliga trummor av nåt slag lär det väl bli + lite nedladdning av program typ trummaskiner och annat från nätet och alla bra länk tips jag fått. 🥰

...drygt tre timmar senare:

Nu är man fattigare för nu har man beställt en S2 från thomann också men det ska bli kul att göra lite mera gitarr och naturliga trummor projekt ala live med beatles he he 😛

Som Oscar Wilde en gång sa att "det bästa sätt att hantera en frestelse är att falla för den" 🙁😛

Akta dig bara så att du inte drabbas av G.A.S. som jag... det blir dyrt i längden *garv*

//KG

Vad är G.A.S ? Jag får se när jag får mitt paket för det verkar inte gå lika snabbt som för dig typ 2 till 3 dagar KaptenGnissel. Jag har försökt spåra mitt paket av tracktion tex via posten.se men får inte upp mitt paket och inte heller hos ups eller dhl företagen. Att jag inte får upp S2 är förståeligt men jag borde ju få upp Tracktion ordern nu på posten via paket numret eller ska man gå nån annanstans och söka ? för jag har aldrig fått leverans från företagspaket förut ? När det gäller att förköpa sig så är jag försiktig men tracktion och S2 är ett naturligt steg i min musik utveckling mot bra naturliga produktioner. Jag har ju sequel 2 också som är enkelt och som är min egen groove maskin och inspirations källa med många loopar i olika stil. Sequel är för mig inspiration som reason 4 är för dr loop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skojar bara... 😉

G.A.S. betyder "Gear Aquisition Syndrome" och drabbar en del människor i vår "bransch". I ens jakt på det perfekta ljudet tokköper man mer och mer prylar i tron att om jag skaffar en xxxxxxx så blir mina produktioner ännu bättre. Jag har själv lite känning av det där ibland måste jag tillstå 😛 men försöker lägga band på mig.

När försändelsen når Sverige byter posten ID-nummer. Ring till posten kundtjänst och uppge det kolli-id som står på din kundcenter-sida hos Thomann så får du ett nytt kolli-id av dem.

//KG

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skojar bara... 😉

G.A.S. betyder "Gear Aquisition Syndrome" och drabbar en del människor i vår "bransch". I ens jakt på det perfekta ljudet tokköper man mer och mer prylar i tron att om jag skaffar en xxxxxxx så blir mina produktioner ännu bättre. Jag har själv lite känning av det där ibland måste jag tillstå 😛 men försöker lägga band på mig.

När försändelsen når Sverige byter posten ID-nummer. Ring till posten kundtjänst och uppge det kolli-id som står på din kundcenter-sida hos Thomann så får du ett nytt kolli-id av dem.

//KG

Ok vad bra tack så mycket för informationen kapten gnissel eller kg 😛

Hoppas dom skickar ut en lapp till mig som vanligt så jag kan hämta den på postens utlämnings ställe,så dom inte kommer och knackar dörr när jag inte är hemma heller har hörlurar på mig med hög musik he he 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...