Jump to content
Annons

Fender Jaguar/Jazz bas?


fudgesson

Recommended Posts

Annons

Jag gillar Jaguarbasen. Den är cool, skön att spela på, låter bra och har många ljudmöjligheter.

Funkar defintivt till inspelningar. Det kanske inte är den mest prisvärda basen, men jag skulle lätt välja den över en fender jazzbas i samma prisklass.

Ska du ha den på scen också så är det ju ingen tvekan om saken 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har läst att den brummar en hel del. Stämmer det?

Nu har jag bara testat två exemplar inpluggade. Men ingen av dem brummade anmärkningsvärt mycket. Sätter man mickarna i paralell-läge så får man väldigt rent ljud.

Har det varit enstaka kommentarer om att den brummar eller rent generellt? Kan ju vara måndagsex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag googlade runt lite jag med, och ja det verkar vara ett vanligt problem. Dock är det många som inte har några sådana problem. Och de jag testat har som sagt inte haft det heller.

Trist att de har så dålig kvalitétskontroll när det gäller elektroniken hos Fender Japan. Jag hade jordningsfel i en Jaguar HH jag köpte för ett tag sen. Lätt åtgärdat dock, men sånt ska man inte behöva strula med på ett instrument för över 7000kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har själv ingen erfarenhet av jaguaren, förutom att jag sett den på bild och därav kan konstatera att den ser klockren ut.

Har en Fender Mexico jazzbass (Brown-sunburst). Och jag måste säga att den är riktigt bra, den är lättspelad och låter toppen. Jag har bara haft ett bekymmer och det var att det blev glapp i min tone potentiometer efter ett tag, men det var lätt åtgärdat och är troligtvis inte så förekommande. Hursomhelst kan jag verkligen råda dig att köpa en!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...