Jump to content
Annons

Astraz


karl

omdömme  

13 röster

  1. 1. omdömme

    • 1.Kass
      1
    • 2.Väcker obehag
      0
    • 3.Ok
      1
    • 4.Keep Going
      4
    • 5.Fantastic
      2


Recommended Posts

LÅTNAMN:Astraz

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:float

LÅTLÄNGD:2:54

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:-04

FORMAT:mp3

STORLEK: 5.3 Mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:ASTRAZ

En betydligt lugnare kanske mer harmonisk än den förra....

Kom med synpunkter, kritik..... 😆

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra låt, men mixen är kass.

1) Sången är drunknar i stråkarna och basen. Prova att eq:a! Dessutom är den alldeles för bred. Jag skulle nog lägga ledsången i mitten och körer som breda stereospår.

2) Något borde hända vartefter låten fortskrider. T ex att cymbaler kommer in, kanske någon tjejkör som sjunger en stämma, en extra gitarrytm ... något i alla fall.

Annars gillar jag låten. Nu har jag lyssnat tre gånger! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, det här är mycket bättre än din tidigare låt. Mycket bättre. Dock så distar ju låten rätt rejält ( dvs mätarna slår i taket! 😆 ) . Om detta inte är någonting som du har siktat på så bör du fixa det. I övrigt så skulle jag gärna se något lite mer skoj som händer i låten. Ett litet solo kanske? 😕

Men låten är schysst. Bra jobbat.

Link to comment
Dela på andra sajter

1) Sången är drunknar i stråkarna och basen. Prova att eq:a! Dessutom är den alldeles för bred. Jag skulle nog lägga ledsången i mitten och körer som breda stereospår.

Jo, på ett sätt har du rätt men på ett sätt så låter ju det ganska annorlunda med en så bred sångstämma. Fyller liksom ut låten bra. Påminner mig lite om gamla plattor där allt var hårdpanorerat åt höger och vänster. Sånt är mysigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är imponerad över din förmåga att skapa behagliga låtar! Ännu en som känns som en fröjd att lyssna på.

Man tackar..... 😕 Jag hör också att nivåerna är lite höga.... 😆

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

1) Sången är drunknar i stråkarna och basen. Prova att eq:a! Dessutom är den alldeles för bred. Jag skulle nog lägga ledsången i mitten och körer som breda stereospår.

Jo, på ett sätt har du rätt men på ett sätt så låter ju det ganska annorlunda med en så bred sångstämma. Fyller liksom ut låten bra. Påminner mig lite om gamla plattor där allt var hårdpanorerat åt höger och vänster. Sånt är mysigt.

😆😲

Link to comment
Dela på andra sajter

mm.. måste säga att jag älskar gitarren, men som andra säger, det skulle inte skada med något som gav lite kontrast ibland. Med det + en bättre mix skulle det bli klart mysigt.

Gitarrerna är variax som jag lånat av en kompis eller menar du figuren?

Och det andra är bara två slingor, identiska än så länge men ska väl jobba lite mer med låten.... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

på gränsen till för mycket gnissel på gitarren tycker jag. Låten är som vanligt suverän.

Mannen är grymt produktiv. Spottar ur sig en låt i veckan.  🙂

Jag har haft ett uppehåll på en del år så när jag väl satte igång för nå't halvår sedan så har det för mig varit en del skåpmat som jag har tagit fram så jätteproduktiv vet jag inte...men ju mer man håller på så kommer det alltid nå't.. 🙂

karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Till att börja med. En bra låt! Får känslan av vaggvisa eller sista-låten-på-skivan.

Jag gillar den trassliga variaxen! Jag håller med tidigare inlägg om att den är skramlig, men jag tycker det är positivt. Är det en av de akustiska simulationerna, typ Martin, som du använt?

Jag tycker du kan skala av låten ytterligare. Håll tillbaks pad-synthen (eller är det orgel?) ytterligare. Den växer lite för mycket i slutet av versrundorna och i refrängen, Samma med kompgitarren. Jag tycker den funkar bäst i början, som stöd till trasselgitarren. Låt den inte bli för självständig. Om du håller tyglarna på de två instrumenten, kan det ge plats åt ytterligare ett instument senare i låten, t ex efter första refräng.

Jag skulle gilla om ett mörkt piano kom in efter ett tag.

Trummorna. Pröva att lägga en jazzig ride (kanske en sån med nitar i) eller varför inte ägg, marackas eller triangel. Något rytmiskt i toppen.

Sångljud. Gillar stereobreddningen. Men håll tillbaks den lite grann. det kan göra att hela låten får ett stabilare intryck. Sedan skulle du kunna förstärka de svagare sångpartierna. Vissa fraser döljs av musiken.

Hoppas jag inte framstår som kritisk. Mest av allt är jag imponerad och gillar verkligen mysfaktorn. Oavsett genren 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Till att börja med. En bra låt! Får känslan av vaggvisa eller sista-låten-på-skivan.

Jag gillar den trassliga variaxen! Jag håller med tidigare inlägg om att den är skramlig, men jag tycker det är positivt. Är det en av de akustiska simulationerna, typ Martin, som du använt?

Jag tycker du kan skala av låten ytterligare. Håll tillbaks pad-synthen (eller är det orgel?) ytterligare. Den växer lite för mycket i slutet av versrundorna och i refrängen, Samma med kompgitarren. Jag tycker den funkar bäst i början, som stöd till trasselgitarren. Låt den inte bli för självständig. Om du håller tyglarna på de två instrumenten, kan det ge plats åt ytterligare ett instument senare  i låten, t ex efter första refräng.

Jag skulle gilla om ett mörkt piano kom in efter ett tag.

Trummorna. Pröva att lägga en jazzig ride (kanske en sån med nitar i) eller varför inte ägg, marackas eller triangel. Något rytmiskt i toppen.

Sångljud. Gillar stereobreddningen. Men håll tillbaks den lite grann. det kan göra att hela låten får ett stabilare intryck. Sedan skulle du kunna förstärka de svagare sångpartierna. Vissa fraser döljs av musiken.

Hoppas jag inte framstår som kritisk. Mest av allt är jag imponerad och gillar verkligen mysfaktorn. Oavsett genren ☺️

som sagt en skiss men jag ska mecka lite med den snart ....det är nyttigt att låten får vila och att man själv får lite distans...I stundens hetta tycker jag att man fått till det men efter nå'n dag så ser och hör man allt tydligare och det kanske inte var nånting att gå iväg på.....men kul att du gillade den och det är en Martin 028 tror jag....

karl 😉ASTRAZ

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...