Jump to content
Annons

Analoga mjukvarupluggar


Ekstasis

Recommended Posts

Har pÄ senare tid blivit intresserad mer av analoga mjukvarusynthar, finns det nÄtt likande eller bÀttre mjukvaru synth som t.e.x Zero-G Phaedra ?

Kan ju ocksÄ sÀga jag Àr frÀmst intresserad av pads och atmosfÀriska ljud.

Phaedra har endel anvÀndbara ljud, t.e.x "emotional string" patchen lÄter bra...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Nu Àr jag ingen klippa pÄ sÄdana ljud, eftersom analoga syntar aldrig riktigt har varit min grej - men jag gillar i alla fall Lennar Sylenth1.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Arturia Analog Factory kunde kanske vara nÄgot?

det Àr i princip en "best of"-synth frÄn deras andra synthar. inget vidare om du vill ratta helt egna ljud. men det finns ju Ä andra sidan 3500 ljud att vÀlja bland...

EDIT:

All presets are carefully selected from the Arturia Classic Synths (minimoog V, Moog Modular V, CS-80V, ARP 2600 V, Prophet V, Prophet VS and Jupiter-8V). These TAEÂź powered sounds offer unparalleled audio quality.

kolla in arturias andra produkter ocksÄ. de har gjort mÄnga emuleringar av klassiska synthar som alla har bra rykte.

Redigerat av puffra
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Arturia Analog Factory kunde kanske vara nÄgot?

det Àr i princip en "best of"-synth frÄn deras andra synthar. inget vidare om du vill ratta helt egna ljud. men det finns ju Ä andra sidan 3500 ljud att vÀlja bland...

EDIT:

All presets are carefully selected from the Arturia Classic Synths (minimoog V, Moog Modular V, CS-80V, ARP 2600 V, Prophet V, Prophet VS and Jupiter-8V). These TAEÂź powered sounds offer unparalleled audio quality.

kolla in arturias andra produkter ocksÄ. de har gjort mÄnga emuleringar av klassiska synthar som alla har bra rykte.

Jag köpte hela den bundlen med alla deras analogemuleringar och de lÄter överlag bra allihop, Àven om de suger CPU vid polyfoniska manövrar.

Sen om man gillar grÀnssnittet pÄ syntarna Àr ju en annan sak. Det kÀnns mer i det lÀget som om man köper de syntarna för man har nÄgon koppling till originalen.

Annars lÄter M-audio's versioner bra oxÄ ( Axxe, Minimonsta, impOSCar m.fl)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

drloop (oregistrerad)
[tankebubbla]

Hmmm... "analoga mjukvarusynthar", förresten... lite som elektriska Änglok...

[/tankebubbla]

TĂ€nkte precis samma sak, men jag vĂ„gade inte sĂ€ga det högt... 😕

JodÄ sÄ att de...

Emulerade syntar med algoritmer Àr ett spÄr.

Phaedra Àr gamla syntar som man samplat och stoppat in i Kontakt samplern som jag förstÄr det.

Vet inte om jag tycker det Àr sÄ ball. Man mÄste lÀra sig en sampler till bara för att köra ett samplingbibliotek.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annars lÄter M-audio's versioner bra oxÄ ( Axxe, Minimonsta, impOSCar m.fl)

Bara för att jag inte vill se att M-audio fÄr cred för de pluggarna sÄ vill jag bara pÄpeka att det inte Àr de som gjort dem. De Àr bara distributörer.

Minimonsta, impOSCar, VSM etc. tillverkas av det störtsköna brittiska företaget GForce Software.

http://www.gforcesoftware.com/

KikAxxe görs av Way Out Ware.

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

[tankebubbla]

Hmmm... "analoga mjukvarusynthar", förresten... lite som elektriska Änglok...

[/tankebubbla]

Det dÀr var vÀl iofs en rÀtt sÄ korkad komentar.

Om du tillÄter dig sjÀlv att anvÀnda digitala studio effekter, sÄ kan du fÄ det att lÄta hur bra som helst...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Om du googlar "analog vst" fÄr du 673 000 trÀffar. pÄ "analog vst free" blir det bara 440 000.

Lycka till.

DU var vÀl en dryg jÀvel ?

Tycker du jag ska igenom alla de 673 000 trÀffarna ocksÄ eller ?

Om nu google Àr sÄ jÀvla bra..dÄ kan vi ju lÀgga ner det hÀr forumet pÄ en gÄng ?

DÀremot..hÄller jag pÄ att gÄ igenom KVR's databas pÄ synth pluggar...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...